Gå til innhold

Fyf.. Prince of Persia er rått!


Anbefalte innlegg

har et spørsmål angående PoP. Hvordan er det i forhold til assasins creed? Personlig så elsket jeg assasins creed spesielt pga at man kunne dra til målet på 1000 forskjellige måter og det var full frihet. Er det sånn i PoP og eller er det som i det jeg husker av sands of time at du må komme deg til målet ved å hoppe akkurat der, så løpe dit, hoppe akkurat dit osv? For sånt synes jeg er skikkelig kjipt (slik det var i sands of time etc)..

 

Det er jo ikke kjipt når utviklerne har laget en skikkelig spennende rute du skal følge. For Ubisoft Montreal er flinke til å designe spennende varierte brett. Men i POP kan du velge akkurat hva du selv har lyst til å spille. Dvs, spille akkurat hvilke brett i nesten hvilken rekkefølge du vil.

 

Når du derimot først har valgt et brett, er det en tre-fire forskjellige løyper du kan gå. Men første gang du spiller det må du bekjempe en fiende, etter at du har bekjempet han må du samle lightseeds. Og disse er spredd overalt, så det handler om å farte rundt så mye som mulig for å få tak i alle sammen.

 

Som jeg sa tidligere er POP det beste fra Assassins Creed med mer. Mens de derimot har droppet alt det som ikke funka. Spille fungerer forøvrig som en drøm på PS3, noe AC ikke gjorde. Likte du AC vil du like POP enda bedre. Det kan jeg love deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som klarer å ta alle lightseeds i hver by? Alltid tre igjen som sitter et eller annet vanskelig sted. Skjønner ikke hvordan man får tak i dem.

 

Jeg har 930 light seeds nå og på vei til å ta alle.

Tar man å åpner alle powers først er det ikke så vrient å få med seg de fleste.

Gjerne et par som tvinger en til å gruble litt først bare.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor noen vil spille dette på PC. Det hørtes skammelig ut. Dette er et typisk konsollspill, og jeg ville ikke rørt det på PC om det så ble kastet etter meg.

 

Jeg tviler også på at grafikken nødvendigvis er noe bedre på PC. Det er så å si ingen aliasing på PS3, ingen uskarpe teksturer. Når jeg ser på spillet er det ingenting som kunne gjort grafikken bedre enn det den er. Jeg tror Ubisoft har jobbet hardt for å gjøre grafikkmotoren fra AC mye kjappere og mer feilfri. Og når de cellshader så har de mye mer å hente i form av AA og AF.

 

Assassins Creed var ikke bare en åpen verden. Det var en grunn til det, du skulle selv finne ut hvor du skulle rømme. Du skal ikke rømme noe som helst sted i POP, derfor ikke dette nødvendig. Akrobatikken er til gjengjeld ti ganger bedre og mer utfordrende enn AC noen gang var.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Den fant jeg også i går, går det ann å få flere slike fra andre Ubisoft spill? :D

 

Ja hørte at det går an å få skin til en som heter Jade, uten at det ringer en bjelle hos meg. Hvis du ser på menyen så er det jo rom for to ekstra skins.

 

Image-tagg fjerna frå sitat.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Fikk selv PoP til jul. Gleder meg til å begynne med spillet :new_woot:

 

Gled deg. Jeg tok nettopp min første boss og det var en jævlig bra kamp. Spillet blir bare mer og mer gøy jo flere "rundinger" du åpner opp. Jeg liker liksom at kampsystemet ikke utvikler seg. At du starter med noen jævlig bra teknikker som du bruker i hele spillet. Typsik plattform.

Lenke til kommentar

Kjøpte det til PC (grunnet pris) i dag og ja, det er fett! Jeg kan også si at det har litt AC-følelse med all hoppingen og svingingen, og kampsystemet er utrolig bra gjennomført. Liker også det at man ikke dør (loading...loading...loading...). Alt i alt er det vel den lave kompleksitetet som gjør det hele gøy. Det at spillet bare bruker tre knapper utenom styring og musa (på PC) er faktisk ganske godt.

 

Uansett, skam og forbannelse over dem som laster ned PC-utgaven, det at der er DRM-fritt er grunn nok til å kjøpe det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hahaha.. Kjøpte Prince of Persia igår, leverte det tilbake i dag til fordel for MGS4. Damn så drittspill.. Greit, det er fin grafikk og sikkert en god handling, men man spiller jo såvidt selv. Det er mer en "interaktiv" tegnefilm. "Trykk 'X' her" og "hopp her" osv .. Gjeeeesp...

 

Ehh, hvor lenge prøvde du spillet? Høres ikke ut som det ga det en ordentlig sjanse. Spillet blir bare mer og mer krevende når det gjelder knappetrykking, men det handler mer om å trykke på riktig tid enn å bare trykke masse.

 

Det er jo ikke historien resten av folka i tråden her liker, det er spillet. Historien har jeg enda ikke skjønt bæret av, annet enn hvem den slemme er. Men det er et ekstremt gøyalt spill å spille.

Lenke til kommentar
Hahaha.. Kjøpte Prince of Persia igår, leverte det tilbake i dag til fordel for MGS4. Damn så drittspill.. Greit, det er fin grafikk og sikkert en god handling, men man spiller jo såvidt selv. Det er mer en "interaktiv" tegnefilm. "Trykk 'X' her" og "hopp her" osv .. Gjeeeesp...

 

Ehh, hvor lenge prøvde du spillet? Høres ikke ut som det ga det en ordentlig sjanse. Spillet blir bare mer og mer krevende når det gjelder knappetrykking, men det handler mer om å trykke på riktig tid enn å bare trykke masse.

 

Det er jo ikke historien resten av folka i tråden her liker, det er spillet. Historien har jeg enda ikke skjønt bæret av, annet enn hvem den slemme er. Men det er et ekstremt gøyalt spill å spille.

 

Joda, men spill som handler om "å trykke riktig knapp til riktig tid" er ikke noe for meg. Da føler jeg at jeg ikke har noe kontroll og det minner meg om gamle "interaktive filmer" for MS-DOS (Lawnmover Man anyone)? Neida, det er ikke sååå dårlig, men jeg fant fort ut at spillet absolutt ikke er noe for meg, så da bytta jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...