Gå til innhold

Bærbar musikkproduksjon???


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt til å investere i en bærbar. Det er ønskelig at den skal kunne brukes som opptaker. Det vil si stort sett meg, gitar og falsk stemme. Pluss selvfølgelig masse plugs og soft-synther. Er det noen der ute som har noen erfaring med bærbare til slikt formål? Og vil det fungere på f.eks. HP PAZE5244 til 11.995 på elkjøp???

 

Vil selvfølgelig måtte kjøpe lydkort og slikt utenom.

 

Om noen har noen betraktninger om dette så setter jeg stor pris på det.

 

Lars_q

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker ikke ..gå til din lokale musikk forhandler og fortell dem hva du skal bruke den til så vil dem sette opp en bra løsning til deg=)

 

ibooken funker bra til opptak sammen med cubase ..men med en bærbar pc vil du kunne utnytte alle Programene som er der ute ..Ps! Fruityloops 4 er ute nå!! ..skaff deg Cubase + Fruityloops + Reson 2.0

Lenke til kommentar

Det finnes lydkort til laptop, og du kan gjøre et greit opptak. Kontakt en musikkforretning som selger lydkort til opptak til laptops og spør.

 

Begrensningene ligger ofte i harddisken og cpu. Det anbefales en 7200rpm, men de fleste laptops har 4000rpm.

 

Selve opptaket kan gå greit, men når du skal legge på effekter slik som compressor, reverb o.l. vil den kanskje slite litt. Sannsynligvis vil du bruke oppmot 10 spor (legge på ett og ett spor) og da vil du merke at harddisken vil slite.

 

I tillegg bør du har min. 256 ram (helst 512) og min.1 ghz prossessor.

 

Jeg bruker opplegget nedenfor (stasjonær pc). I vinterferien holdt vi på med opptak i 3 dager i strekk uten noen problemer. Altså er oppsettet veldig stabilt. Vi brukte mellom 10-12 spor med mange effekter på hvert spor.

 

Håper dette hjelper litt.

 

:-)

 

Her kan du høre litt av resultatet.

 

http://home.broadpark.no/~kmarkuss/can_u_s...e_the_light.mp3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...