Gå til innhold

[Løst]Gjenopprette slettet partisjon

Ayb

Anbefalte innlegg

Har prestert å slette begge partisjonene på disken min, noe som egentlig aldri var meningen. Har nå opprettet en ny partisjon for å komme inn på PC-en, og har etterhvert også klart å finne igjen en av de gamle partisjonene med et gratis partisjonsøkingsprogram.

Den partisjonen er jo ikke tildelt, eller hva det kalles, i windows, så jeg må bruke det programmet hver gang jeg skal inn på den. Er det på noen måte mulig å få den helt på beina igjen? Kan man f.eks. bruke disse LBA-tallene til noe?

post-88739-1230290408_thumb.jpg

Endret av GW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri brukt det programmet, og vet ikke hva det prøver å si. Men du har nok ødelagt muligheten til gjenoppretting hvis du har opprettet en ny partisjon og installert Windows på nytt.

Det hadde ikke vært noe problem å gjenopprette alt slik det var, men da er forutsetningen at man ikke skriver til disken først. Man kan starte fra en floppy eller CD, eller fra Windows på en annen disk.

TestDisk er et utmerket gratisprogram for å gjenopprette slettede partisjoner.

Hvis du vil lete etter filer i den utildelte partisjonen så kan du bruke GetDataBack, Recuva eller lignende.

Lenke til kommentar

Har ikke skrevet over den partisjonen enda. Kan bruke det programmet der og finne alle mappene og filene slik de var, så skulle tro det var mulig å få Windows til å sette opp en ny partisjon akkurat der den "skjulte" partisjonen ligger.

Men det er egentlig ikke så farlig. Sitter å kopierer over alt nå (via Partition Find and Mount-programmet) til en annen HD, så skal formatere alt igjen etterpå og sette det opp ordentlig.

Men takker for svaret :)

Endret av GW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...