kinag Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hei, jeg kjøpte en Kunsham M570 laptop for et halvt år siden hos Muticom for en ekstremt stor mengde med penger, men nå har headset plugin foran på maskinen blitt ødelagt, slik at ingen hodetelefoner fungerer på den. Jeg reiser til Australia om under en måned, så jeg kan ikke sende den inn på reperasjon heller. Jeg har lagt merke til en S/PDIF plugin foran ved lydkortet på denne laptopen også, men siden jeg ikke helt vet hva en S/PDIF er (selv om jeg har søkt på det) så har jeg ingen peil på om jeg kan bruke denne sammen med noe headset. Vet dere om det finnes noen mulighet for å kjøre et headset via S/PDIF slik at jeg kan få ha lyd (se på film) på flyet? Frister ikke å sitte 30 timer på et fly uten noe lyd når jeg ser på serier Tusen takk for hjelp. Stian. Endret 28. desember 2008 av kinag Lenke til kommentar
kinag Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg klarer ikke finne noen som selger optiske headphones her i Norge, men har du vurdert headset med usb utgang? Er mange sånne å finne. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Kjøp eit eksternt USB-lydkort med minijackutgang. Det plugger du i USB-kontakten og så plugger du headsettet i lydkortet. S/PDIF er digitallyd, frå minijackutgangen får du analoglyd. For å kunne bruke digitallyd må du først konvertere den til analog, så kan du like godt bruke eit lite USB-lydkort. Headset som tar digitallyd har eg aldri sett. Med eit lydkort kan du bruke kva du vil til PC-en så lenge det har ein plugg som passer i kortet. Edit: Fant ein genial liten sak som må være optimalt for din del: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5831 Har ikkje sett sånne her i landet, men DealExtreme er ein veldig god nettbutikk. Dei leverer normalt veldig kjapt, du kan lese erfaringar her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...2044&st=350 Korleis kvaliteten på noko sånt er veit eg ikkje, men når dei kostar 30 kroner per stykk kan du bestille eit par ekstra i tilfelle. Det finnes sjølvsagt større og dyrare både pluggar og kort, eg berre tok det første eg fant. Korleis lydkvaliteten er veit eg heller ikkje. Endret 27. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
kinag Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Kjempe bra! Dere hjelper veldig mye, spesielt siden jeg ikke har så mye peil Men angående USB headset ELLER USB Eksternt Lydkort.. er det ekstremt dyrt? Og hvordan er lydkvaliteten? Takker for svar Endret 27. desember 2008 av kinag Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 SPDIF vil si at den støtter digital lyd. Denne standarden kanne komme gjennom en toslink og en minijack 3.5. I laptop tilfeller pleier det ofte å være tre lyd uganger på laptopen. 2 til headsett og en til mikrofon. Den ene av de til headsett kan støtte digitallyd. Det vil si at den kan teoretisk kan gi ut digital surround lyd, men den skal også takle et helt vanlig analogt headsett. Stapp den inni og se om det fungerer. Visst ikke er lydkortet ditt rett og slett ødelagt og da vil et eksternt usb lydkort være en grei midlertidig løsning visst du ikke ønsker å sende maskinen inn på reperasjon med det første. Lenke til kommentar
kinag Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=100792 Tror jeg reiser til computercity og kjøper den på Mandag. Hva tenker dere om denne? Virker som en veldig bra erstattning da. Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Den funker veldig bra. Gå for den. Review. Lenke til kommentar
kinag Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Den funker veldig bra. Gå for den. Review. Da blir det den! Tusen takk for hjelpen folkens, jeg hadde ingen anelse at det i heletatt fantes usb lydkort Føler at jeg gleder meg til flyreisen nå som jeg vet at jeg kan se på filmer/serier med lyd Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har du fått kjøpt den? Hvordan virker den? Og hvordan blir du å løse dette med batteritid på flyet? Selv har jeg ca 90 minutter med batteri, så for min del blir en lengre flytur særdeles kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå