Gå til innhold

[Løst]Xbox 360 til hjemmekino?

Falkers

Anbefalte innlegg

Har nå en Xbox360 Pro og vil gjerne få koblet denne opp til hjemmekino annlegget via optisk kabel.

Så langt eg kan se må eg ta i bruk en optisk kabel for å få til dette best med tanke på 5.1 lyd(har ikke mulighet til å bruke hdmi kabel til hjemmekinoen).

Eg har denne Komponent kabel saken som fulgte med hvor det er inntak for optisk på selve pluggen men eg får ikke tatt denne i bruk fordi "pluggen" er så stor at den blokkerer for hdmi kabelen(helt vanlig svart hdmi kabel som ikke følgte med i pakken) som eg bruker for best bilde til min full-hd tv.

Hva trenger eg av kabel for å få til dette?

Håper noen her kan hjelpe :>

[Løst] Kappet plastikk på Komponent kabelen slik at det er plass til den + hdmi kabelen, så kjøpte eg meg en optisk kabel som eg plugget i Komponent kabel pluggen til hjemmekino'n, nå har eg 5.1 lyd :>

Endret av Falkers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit

Alternativ 1:

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=94072

^denne saken er hdmi kabel + en slik som på bilde under?

110489-9.jpg

Så alt eg trenger da er en optisk kabel?

(ser at man kan få kjøpt en optisk fiber kabel på biltema til 54kr, vil kvaliteten på denne være ok tror dere?

Alternativ 2:

Kutte plastikken på komponent plugg kabelen slik at eg får plass til hdmi kabelen og så koble optisk til denne store pluggen på komponent kabel.

Stemmer dette?

Endret av Falkers
Lenke til kommentar

Jeg bruker også hdmi til receiver - men xboxen har det med å "fuske" med lyden - ofte så kommer det kun stereo (2 kanaler) gjenom hdmi kabelen, så jeg foretrekker å bruke den optiske kabelen, den gir bestandig ekte 5.1 lyd.

Dette er et typisk "hdmi-handshake" problem og kan være relatert til mitt utstyr (Pioneer VSX-LX70 Reciever). Men problemet er at receiveren allikevel gjør om stereo signalet til fake 5.1 - så det er lett å tro at man får "ekte" 5.1 lyd.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å kutte av litt plastikk på komponent kabel pluggen, det fungerte fint, nå er det plass til den + hdmi kabel i xboxen.

Nå trenger eg bare en optisk kabel som eg plugger i komponent pluggen så vil eg tro det blir 5.1 lyd på meg via hjemmekino annlegget :>

3ff87324.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...