Gå til innhold

Test - Hvem har høyest IQ på Forumet?

Lawliet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Jeg tok den norske, svenske og danske mensa-testen for mellom ett og to år siden. Gjennomsnittet av disse ga meg 133 i IQ.

Ta de gjerne på nytt. Snakket med en psykolog i dag angående en (virkelig) IQ-test jeg tok og hun nevnte at de er gjerne gyldige i kun ett år. Det vil da si at IQ-en din kan ha forandret seg.

For øvrig er det viktig å skille intelligens og IQ, det er ikke det samme. En med høy IQ er ikke nødvendigvis mer intelligent enn en person med lav(ere) IQ. Alt i alt er dette kun et målebegrep som prøver å sette tall på ferdigheter. Om man for det første har en høy IQ, kommer man ikke langt med å tenke «jaja, jeg har en høy IQ, jeg er supersmart» for så å ikke gjøre noe videre. Arbeidsinnsats og dedikasjon er mye viktigere enn et rent nummer som (prøver) å beskrive noe så kompakt og utrolig som vår hjernekraft. (Merk deg at dette ikke er dedikert direkte til Zarac, ut i fra det jeg har merket er han en intelligent kar, noe som vi lett merker ved postene hans.)

Det skal også sies at disse IQ-testene kun tester våre evner innenfor noe kalt block design, altså evnen til å se sammenheng som et mønster. Testene tar ikke hensyn til hverken den matematiske, sosiale, verbale (og så videre) IQ-en. Disse er minst like viktige, skal man i det hele tatt få et korrekt begrep om evner eller IQ. Men for all del, disse Internettestene er morsomme, men bør ikke tas veldig alvorlig skal man virkelig ta evner eller IQ seriøst.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tok den norske, svenske og danske mensa-testen for mellom ett og to år siden. Gjennomsnittet av disse ga meg 133 i IQ.

(Merk deg at dette ikke er dedikert direkte til Zarac, ut i fra det jeg har merket er han en intelligent kar, noe som vi lett merker ved postene hans.)

Mange takk. Kan jeg be om et par eksempler på poster der du merker at jeg er intelligent?

Lenke til kommentar

Jeg tok denne testen da jeg var 16, og fikk 126. Nå, 2 år senere fikk jeg 124. (til dere som nevner at "dere er laaangt fra 18 og derfor scorer lavere enn dere burde). :)

Samme «effekt» her også. Når jeg var 12, skåret jeg vel rundt 125 på denne testen (kan hende det var Mensa Danmark sin), da jeg var 15 var det vel 108, og nå (straks 17) er den høyere igjen. Spesielt, ja, kommer nok veldig an på dagsformen. :)

Endret av Enzyme X
Lenke til kommentar

Din IQ ble beregnet til 133 tilsvarende 98.6 prosentil

Helvete.. :-(

Har bare steget 4 poeng de siste 2 årene.. Første gang jeg tar testen btw. 8 minutter igjen når jeg avsluttet. Gjettet vilt på siste spørsmål, giddet ikke drodle med den lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...