Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hvis du ser på den andre, så har jeg redigert den akkurat i dag. Jeg tok testen på nytt. Grunnen er at forrige gang hadde jeg ikke sovet på 30+ timer og det var midt på svarte natta, så jeg fikk ikke ytet mitt aller beste, noe som jeg antagelig fikk i dag. Sjønner, men hva scoret du før? Mener å huske at det var så lavt som 108. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Mener å huske at det var så lavt som 108. Er ikke akkuratt overasket. Dagsformen har veldig mye å si. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg ønsker ikke å havne på top listen Lenke til kommentar
larsere Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Din IQ ble beregnet til 113 tilsvarende 80.7 percentile Syntes det er greit til å sitte på TG i Arne kaos Endret 10. april 2009 av lars_era Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Jeg ønsker ikke å havne på top listen Jeg vil ikke beskylde deg for juks, men det faktumet at Mensa hevder at 145 er max på denne testen gjør meg litt nysgjerrig... Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg vil ikke beskylde deg for juks, men det faktumet at Mensa hevder at 145 er max på denne testen gjør meg litt nysgjerrig... Jeg tviler ikke på at h*n har gjort om kildekoden. Det er ikke akkurat vanskelig. Lenke til kommentar
Kinejs Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg fikk 110. Hadde 15 minutter igjen, tippet på de siste og er under 18 år. Så alt i alt er jeg fornøyd, jeg Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg tok den norske, svenske og danske mensa-testen for mellom ett og to år siden. Gjennomsnittet av disse ga meg 133 i IQ. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg tok den norske, svenske og danske mensa-testen for mellom ett og to år siden. Gjennomsnittet av disse ga meg 133 i IQ. Ta de gjerne på nytt. Snakket med en psykolog i dag angående en (virkelig) IQ-test jeg tok og hun nevnte at de er gjerne gyldige i kun ett år. Det vil da si at IQ-en din kan ha forandret seg. For øvrig er det viktig å skille intelligens og IQ, det er ikke det samme. En med høy IQ er ikke nødvendigvis mer intelligent enn en person med lav(ere) IQ. Alt i alt er dette kun et målebegrep som prøver å sette tall på ferdigheter. Om man for det første har en høy IQ, kommer man ikke langt med å tenke «jaja, jeg har en høy IQ, jeg er supersmart» for så å ikke gjøre noe videre. Arbeidsinnsats og dedikasjon er mye viktigere enn et rent nummer som (prøver) å beskrive noe så kompakt og utrolig som vår hjernekraft. (Merk deg at dette ikke er dedikert direkte til Zarac, ut i fra det jeg har merket er han en intelligent kar, noe som vi lett merker ved postene hans.) Det skal også sies at disse IQ-testene kun tester våre evner innenfor noe kalt block design, altså evnen til å se sammenheng som et mønster. Testene tar ikke hensyn til hverken den matematiske, sosiale, verbale (og så videre) IQ-en. Disse er minst like viktige, skal man i det hele tatt få et korrekt begrep om evner eller IQ. Men for all del, disse Internettestene er morsomme, men bør ikke tas veldig alvorlig skal man virkelig ta evner eller IQ seriøst. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg tok den norske, svenske og danske mensa-testen for mellom ett og to år siden. Gjennomsnittet av disse ga meg 133 i IQ. (Merk deg at dette ikke er dedikert direkte til Zarac, ut i fra det jeg har merket er han en intelligent kar, noe som vi lett merker ved postene hans.) Mange takk. Kan jeg be om et par eksempler på poster der du merker at jeg er intelligent? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg tenkte hovedsaklig på dine setningsoppbygginger, syntaks, semantikken og så videre. Har nok dessverre ingen konkrete eksempler her akkurat nå, det er bare noe man merker gjennom de mange postene man leser. 2 Lenke til kommentar
QBab Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Må prøve i mårra. Endret 27. mai 2010 av QBab Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg tok denne testen da jeg var 16, og fikk 126. Nå, 2 år senere fikk jeg 124. (til dere som nevner at "dere er laaangt fra 18 og derfor scorer lavere enn dere burde). Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg tok denne testen da jeg var 16, og fikk 126. Nå, 2 år senere fikk jeg 124. (til dere som nevner at "dere er laaangt fra 18 og derfor scorer lavere enn dere burde). Samme «effekt» her også. Når jeg var 12, skåret jeg vel rundt 125 på denne testen (kan hende det var Mensa Danmark sin), da jeg var 15 var det vel 108, og nå (straks 17) er den høyere igjen. Spesielt, ja, kommer nok veldig an på dagsformen. Endret 27. mai 2010 av Enzyme X Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Din IQ ble beregnet til 133 tilsvarende 98.6 prosentil Helvete.. :-( Har bare steget 4 poeng de siste 2 årene.. Første gang jeg tar testen btw. 8 minutter igjen når jeg avsluttet. Gjettet vilt på siste spørsmål, giddet ikke drodle med den lenger. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Oj da, det gikk mye bedre enn forventet! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg tok den norske testen på nytt nå og jeg fikk 135 i IQ. To poeng bedre på ca to år. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Fikk 135 jeg og.. Kunne tenkt meg å tatt en "skikkelig" test thou Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Eh, jeg tok faktisk oppgavene ganske seriøst helt til rundt nr 18 eller 19 hvor det plutselig forsvant to alternativer (bildene ble ikke lastet). På de neste oppgavene var det mangler i alternativene samt at en hel oppgave var borte. Jeg får prøve på nytt hjemme i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå