Clarus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 https://uorganisert.files.wordpress.com/2010/03/iq-fargeblind.jpg Hva er IQ'en til den som har brukt dette som en IQ-test? Ser ut som jeg sitere "perra" men kun mitt innlegg over. Testen ser ikke ut til å virke,,,,, Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) https://uorganisert.files.wordpress.com/2010/03/iq-fargeblind.jpg Hva er IQ'en til den som har brukt dette som en IQ-test? kaller du meg dum eller..? mener du svaret er like opplagt som det du linker til? Endret 31. mars 2016 av _Perra Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Dette skal være en medium vanskelig mensaoppgave. Noen som er enig med svaret mitt? Oppgaven Mitt svar 4 Jeg vil si 1. Svart blokk går med klokken, og siden kun 1 og 2 har svart i riktig posisjon og 2 gir ikke mening, så må det være 1. Samt at 1 også passer symmetrisk med venstre-oppe. Endret 31. mars 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) https://uorganisert.files.wordpress.com/2010/03/iq-fargeblind.jpg Hva er IQ'en til den som har brukt dette som en IQ-test? kaller du meg dum eller..? mener du svaret er like opplagt som det du linker til? Som jeg skrev over ser det ut som jeg siterer deg (og jeg gjr det ved en feil) men ville bare vise akkurat den som jeg kom over da fargeblindhet og IQ neppe har mye til felles. Jeg ser forøvrig farger fint. http://tshirtgroove.com/wp-content/uploads/2010/10/fuck-the-color-blind-t-shirt.jpg Endret 31. mars 2016 av Clarus Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Jeg vil si 1. Svart blokk går med klokken, og siden kun 1 og 2 har svart i riktig posisjon og 2 gir ikke mening, så må det være 1. Samt at 1 også passer symmetrisk med venstre-oppe. Samme tenkte jeg, men hvor kommer grått fra? Alle rader, vertikale og horisontale, inneholder to grå hver. I nederste horisontale rad og høyre vertikale rad er det allerede to grå. Mulig de bare legger til flere mønstre for å gjøre det vanskeligere.. Edit: På grunn av det jeg skrev over, så konkluderte jeg med at svart ikke nødvendigvis går med klokka, men at svart i høyre vertikale rad ikke kan være på samme sted som den er i midtre og venstre vertikale rad. Altså er det i 2 av 2 rubrikker svart kan være (oppe og nede på høyre side). Det er tre alternativer som tilfredsstiller dette (1, 2 og 4). Men siden bare 4 er uten grå, er svaret 4. Slik tenkte jeg ihvertfall. Endret 31. mars 2016 av _Perra Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Det er bare to som mangler grått, og de er begge på en diagonal symmetri. Vil påstå at det bare er tilfeldig at de finnes, akkurat som det er tilfeldig at det mangler to uten kryss. Alle brikkene beveger den sorte enten med eller mot klokka, så det er ikke 4 ihvertfall. Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Litt kjipt å innse det, men du har nok rett. :-) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Denne testen har jeg fått ganske høye summer på, men på en offensiel test fra mensa fikk jeg ca 125. En har mye mindre tid så det er langt vanskeligere. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Litt kjipt å innse det, men du har nok rett. :-) Om det hjelper, så brukte jeg en stund på å komme frem til konklusjonen min. 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Dette skal være en medium vanskelig mensaoppgave. Noen som er enig med svaret mitt? Svaret er 1. Det er fordi at bakgrunnen alltid er lik, mens den svarte ruten legges på én rute og roterer med klokken. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Denne testen har jeg fått ganske høye summer på, men på en offensiel test fra mensa fikk jeg ca 125. En har mye mindre tid så det er langt vanskeligere. Forrige gang jeg sjekket var ikke "offensiel" et ord i den norske ordboka. Testen var kanskje ikke så reell som du trodde den var Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Denne testen har jeg fått ganske høye summer på, men på en offensiel test fra mensa fikk jeg ca 125. En har mye mindre tid så det er langt vanskeligere. Forrige gang jeg sjekket var ikke "offensiel" et ord i den norske ordboka. Testen var kanskje ikke så reell som du trodde den var Næmmen så morsom du var da! Nei jeg er ikke noe god i språk, som heller ikke inngår i en iq test. Legger bare igjen denne jeg: og denne: http://www.abcnyheter.no/livet/2016/04/07/195209423/personlighet-bestemmer-din-reaksjon-pa-skriveleif gratulerer! Endret 8. april 2016 av Salvesen. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Kan godt hende jeg er en ubehagelig person, men jaggu kom jeg meg langt i livet likevel Og takk for t-skjorten, den skal kjøpes. Lenke til kommentar
Celsiuss Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Rushet litt fort gjennom på skolen, fikk 115, greit nok Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 115 er "greit nok"? Her setter du standarden høyt. Jeg har ikke peiling på hva min IQ er, og jeg er ikke interessert i å finne det ut heller. Hvis jeg får høyere resultater enn forventet så vil jeg henge meg opp i dette, og det samme gjelder om jeg får lavere resultater enn forventet. Det er en no-win situasjon for selvtilliten min. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 128 =/ . Drev og surfet på siden så fikk liten tid på de siste 10 oppgavene. Vet jeg kunne har fått dem til om jeg fikk mer tid. Er tidspresset ca like stort på den offesielle mensatesten? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Dersom du er en person som har virkelig høy IQ men ikke nevnt det til noen eller meldt deg inn en noe pretensiøs klubb, GRATULERER, du er kanskje tilnærmet et geni som er omgjengelig og kanskje nettopp du kan utgjøre en forskjell i verden! Dersom du er en person med 130-140 IQ og medlem i mensa, gratulerer, men ingen liker deg når du skryter av dette. Kos deg mutters alene med IQ-testene dine og mensa-diplom på veggen. Dersom du er en person med 120-130 IQ og skryter av dette ofte og sier det til alle du kjenner, vel, da er du et pretensiøst rasshøl og du er ikke så genial som du tror! Dersom du aldri har tatt en IQ-test men føler at du ikke er dummest i verden, men kjenner til dine begrensninger, gratulerer, du er en ok average person som man kan omgås og være venn med. Dersom du er dum med IQ under 100 så er du kanskje litt sjarmerende dum så folk digger deg likevel Endret 12. april 2016 av ikkespisgress 2 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Tok Mensas onlinetest første gang i 2010 og sist gang i fjor (2015). Da ble resultatet 9 IQ-poeng høyere enn første gang, og samtidig har jeg studert tekniske fag i snart fem år. Noen som også har forbedret IQ-en sin gjennom studier? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Jeg er 13.. Endret 17. april 2016 av Lesh02 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg er 35 år og fikk 110 IQ. Var vel noe slikt jeg hadde regnet med. Jeg er mye mer interessert i å besitte kunnskap på flere områder, være løsningsorientert og rett og slett løse mange problemer selv. Det å få f.eks 145 i IQ på denne testen hadde ikke fortalt meg så mye egentlig, da jeg tenker at slike personer har svekket generell forståelse. Jeg har en bekjent med høy IQ, som har gjort det bra på skolen, tar ting veldig lett om han leser det, men det virker for meg bare som han er flink til å huske det han har lest, men ofte skjønner han ikke helt innholdet og kan ta det i bruk. Jeg er fornøyd med meg selv hvert fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå