tomkjetil Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det er jo A som er riktig. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Nei. På "A" beveger de seg to "hakk", mens på "B" beveger de seg ett "hakk". Lager en ny tegning som kanskje vil forklare det bedre. Håper det går opp et lys for deg, som det gjorde for meg. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Den hadde jeg nok brukt tid på. Når jeg så den sort/hvite tegningen var det første jeg tenkte på en kube (en eske) som dreide seg i tre mulige dimensjoner. Men fant ikke noe system i hvilke sider som var åpne. Sånn kan man gjøre det komplisert for seg... Geir Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ok, hvis det er sånn de beveger seg med mot og med klokken, så er det jo riktig, men også A kunne jo forsvares. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Så fremt andre alternativer kan begrunnes å være riktig, betyr det vel at disse også bør være likeverdige svaralternativer Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ikke hvis begrunnelsen er mer komplisert. At noe plutselig skal snu retning er mer komplisert enn at det fortsetter i den retningen det gikk. IQ-tester belønner kløktighet, ikke bare riktighet. Geir Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ja, vil påstå at det er mer logisk at det er +1/+1/+1, enn at det er +1/+1/-1 viss det er snakk om en IQ test. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ikke hvis begrunnelsen er mer komplisert. At noe plutselig skal snu retning er mer komplisert enn at det fortsetter i den retningen det gikk. IQ-tester belønner kløktighet, ikke bare riktighet. Geir Når noe når bunnen så er det vel naturlig at de snur...... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ikke hvis det beveger seg i sirkler. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ikke hvis det beveger seg i sirkler. Men hvordan vet du det, når figuren er i svart/hvitt? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det er litt av poenget, å forstå at det enkleste svaret er basert på en sirkelbevegelse. Jeg gjorde det ikke. Geir Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det er litt av poenget, å forstå at det enkleste svaret er basert på en sirkelbevegelse. Jeg gjorde det ikke. Geir Jeg trodde du hadde 141 i iq? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det tror ikke jeg. men det var det jeg scorte på testen. Eller rettere sagt 144. Flaks, kanskje? Geir Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det er vel derfor tester vanligvis kommer i matrise. Da får man bare 1 korrekt svar. Også finnes det idiotoppgaver lik et par av de jeg linket til uten "normale" mønster. Stort sett alle tester har "snu, vri" som løsning. Også har du idiottestene hvor mønsteret vris etter primtall osv. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Tror du trenger litt flere tester for å kunne peke ut en nøyaktig IQ fra en slik test over 120-125. 130 her forresten, virker litt høyere enn hva jeg tidligere har fått, men så er det også 4-5 år siden forrige gang jeg testet. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Aldersgruppen min er ikke der Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Er det plass til flere her inne? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Mensa er jo superaktuelt i disse tider. Leste nettopp om et kvinnelig medlem som både strippet og solgte seg... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Godt å se at jeg ikke har blitt noe dummere i løpet av de siste årene med. Fremdeles på 121. Kunne godt ha vært litt høyere, men jeg skylder på at jeg sitter/satt i et noe ugunstig miljø da jeg tok testen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Så ikke om det sto hvor mange oppgaver der var i begynnelsen, men det var 15 min igjen da jeg var ferdig. Hadde jeg visst det, skulle jeg brukt mye mer tid. Ikke det at det er en unnskyldning alså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå