Benjamin Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Rakk ikke de to siste spørsmåla, men fikk 133, som var på 98,6 persentillen. Jeg synes det var unødvendig mange oppgaver med helt lik løsningsmåte. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 130, gadd ikke de 4-5 siste. Hjernen min hadde rett og slett gått varm og jeg er sulten! Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hmm..i og med at snittet i Norge er 100 og snittet i Mensa er ca. 140, så synes jeg det er ganske rart at flesteparten av de som poster i denne tråden scorer 130 eller høyere.. 1 Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det syntes jeg også. Derfor jeg er blitt skeptisk til resultatet. Var stort sett bare de 3-4 siste oppgavene som viste seg en del vanskeligere enn resten. Lenke til kommentar
harald88 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 mine små grå er værdt ca 121 IQ Lenke til kommentar
SML Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) ^What SPRCO said. edit: glemte å legge til bildet av testen når jeg tok den istad. Endret 28. mai 2010 av SML Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hmm..i og med at snittet i Norge er 100 og snittet i Mensa er ca. 140, så synes jeg det er ganske rart at flesteparten av de som poster i denne tråden scorer 130 eller høyere.. Tror ikke denne testen er 100% nøyaktig, da den egentlig kun tester evnen til å se sammenhenger elns. Tester som tester alle felter vil vel luke ut en god del. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Dritt! Tidligere i dag streiket testet fra ca spm 19. Nå var alle spørsmålene fra og med nr 31 borte. Uansett, dette er en uhøytidelig test som ikke må tas for seriøst. Jeg tok en tilsvarende test for 7-8 år siden og fikk en score på rundt 135. Ikke så veldig lenge etter arrangerte Mensa en offisiell test like ved der jeg bodde. Jeg tok testen og fikk da en score på 117. Selv om jeg kanskje hadde litt "eksamensnerver" så tror jeg at sistnevnte score er mer realistisk. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Helt ærlig folkens, hvem tror dere det er flest av i denne tråden? Folk med godt over gjennomsnittet, eller folk på gjennomsnittet? Og hvem tror dere er mest opptatt av å poste resultatet? Edit: Det er nok uansett litt vel høyt ja... Endret 28. mai 2010 av Zarfax Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Uvitenhet er lykke. La nå alle leve med troen på at de er mye smartere enn de egentlig er. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 De som får godt under gjenomsnitt resultet lar gjerne være å poste, dessuten har jeg inntrykk av at mange av de som trekker ned ikke henger på forum.... Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Din IQ ble beregnet til 138 tilsvarende 99.4 prosentil Hoho. Men de fleste oppgavene hadde jo samme løsning. Inverse, spin around... Testen gir sannsynligvis høyere resultat enn det bør. Jeg tviler sterkt på at snittet heromkring er så høyt, selv om du tar i betraktning at snittet på forumbrukere sannsynligvis er litt høyere og at ikke alle poster. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Jeg leste av og dekrypterte kilde-koden for fasit, dvs jeg fikk lest kildekode på tross av "JS-krypteringen" som Mensa har betalt rundt 40$ for. Kvalifiserer jeg? (Jeg husker jeg så et lignende glipp under WISC-test; så bort og "plystret" , og latet sarkastisk som at jeg ikke skjønte hvordan jeg skal kunne lese av fasiten). Synd, egentlig. Ikke bare kunne jeg lurt meg selv, men andre! Endret 12. juni 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Kvalifiserer jeg? Vel, det krever vel litt intelligens for å komme på noe sånt antar jeg... Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Noen som har prøvd testen på Illustrert Vitenskap sine sider og sammenlignet resultatene fra testene? Selv gikk jeg et godt stykke ned på resultatet og fikk noe jeg tror virker en del mer sannsynlig Endret 12. juni 2010 av Jonern Lenke til kommentar
Shivaspace92 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) jeg fikk JACKPOTT! fikk 123 xD imm witth stuped? yes? =) Endret 12. juni 2010 av GaMeR92 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hmm..i og med at snittet i Norge er 100 og snittet i Mensa er ca. 140, så synes jeg det er ganske rart at flesteparten av de som poster i denne tråden scorer 130 eller høyere.. tror du folk som scorer under snittet poster det så hele offentligheten kan se det? nesten alle tror de er over snittet, men noen er jo under siden det er gjennomsnitt 1 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Noen som har prøvd testen på Illustrert Vitenskap sine sider og sammenlignet resultatene fra testene? Selv gikk jeg et godt stykke ned på resultatet og fikk noe jeg tror virker en del mer sannsynlig Fikk omtrent det samme, 131 mot 130 på IV, følte at hjernen var mer stresset på IV sin da, mye mer. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har høy EQ og SQ, og tar avstand fra IQ. Særlig fordi tester definerer for mye hvor man ligger hen, noe som passer dårlig for meg og mine verdier. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hmm..i og med at snittet i Norge er 100 og snittet i Mensa er ca. 140, så synes jeg det er ganske rart at flesteparten av de som poster i denne tråden scorer 130 eller høyere.. tror du folk som scorer under snittet poster det så hele offentligheten kan se det? nesten alle tror de er over snittet, men noen er jo under siden det er gjennomsnitt http://en.wikipedia.org/wiki/Downing_effect Jeg har også "spekulert" eller fundert over/konkludert med at de minst intelligente og gjennomsnitlige bruker mindre tid på internett og "er offentlige" på forum o.l. Ikke at de ikke finnes, ikke at alle intelligente sitter på nettet (med offentlig profil; spesielt forum-brukere), men at de fleste "gjennomsnitsmennesker" bruker internett mindre og er spesielt sjeldnere på fora o.l, og 'thus' er forum-brukere o.l i gjennomsnittet over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå