Gå til innhold

Test - Hvem har høyest IQ på Forumet?


Lawliet

Anbefalte innlegg

Om noen ikke er helt fornøyd med sitt resultat, kan jeg anbefale litt trening.

 

Jeg mener å huske at jeg i snitt 12-13% bedre noen dager senere. Spesielt stor forskjell var det på matrisetester. Etter å ha brukt ca en time i 2-3 dager på den type tester scoret jeg mye bedre. Klarte flere av dem, og på mye kortere tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke opp bilde på 3-4 spørsmål midt i testen. :(

 

Så til dem jeg ikke helt forstår, samt dem jeg ikke forstår...

 

 

 

Oppgave 1:

Antar det er B2 som er rett svar, uten at jeg helt forstår mønsteret.

 

post-8559-0-93687300-1328738357_thumb.jpg

 

 

 

Oppgave 2:

Ingen aning. Ser ikke mønsteret. Får det ikke til å gå opp.

 

post-8559-0-35817300-1328738362_thumb.jpg

 

 

Oppgave 3:

Speiles og snus? Ser ikke mønsteret, ingenting går opp sammen med øverste raden...

 

post-8559-0-12387600-1328738366_thumb.jpg

 

 

Oppgave 4:

Ser ikke mønsteret, men noe sier meg at det er A2.

 

post-8559-0-38547500-1328738370_thumb.jpg

 

 

Oppgave 5:

Vertikalt gir kun midterste kollone mening.

 

post-8559-0-27640900-1328738374_thumb.jpg

 

 

Klarer dere den her. Helst med en forklaring.

 

 

 

post-259037-0-20184200-1328736182_thumb.jpg

 

Den gjennomsiktige er odd. Edit: Altså E.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Mine forslag i spoileren:

 

 

 

Oppgave 1:

Min gjetning: Det er B1. Figuren skal vris 90 grader og de buede sidene inverteres og erstatte de rette, mens de åpne fortsatt skal være rette.

 

Oppgave 2:

Min gjetning: B2. Vri midterste kolonne 45 grader mot klokken. Der det er to streker eller ingen blir det ingen, der det bare strek på dene figuren blir det strek.

 

Oppgave 3:

Min gjetning: Denne klarer jeg ikke....

 

Oppgave 4:

Min gjetning: A3. Der boksene er på oversiden tar du kolonne 2 + kolonne 1, der de under tar du kolonne 2 minus kolonne 1.

 

Oppgave 5:

Min gjetning: B3. Første rad skal vende opp ned og legges på rad 2.

 

 

 

Har ikke prøvet dette, husker ikke hva jeg svarte når jeg tok den, men det er det jeg ville svart idag, tror jeg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Slike oppgaver måler ikke intelligens, men utdannelseskvotient. De er egentlig verdiløse fordi man kan trene seg opp til å løse dem. Det er ikke tilfeldig at f.eks asiater knuser alle andre på språk og matte, når språkene deres har opptil, og over, 5000 tegn. I diverse asiatiske land begynner man også med avansert matte på de første skoletrinnene og kjører på til de går ut av ungdomsskolen som attenåringer. Afrikanere derimot, som har verbale og orale språktradisjoner, og manglende konseptualitet om matte, gjør det utrolig dårlig. Og IQ tester med tidsbegrensning bare øker forskjellen mellom virkelighet og utdannelse.

 

Den eneste måten å gi noe godt estimat på et menneskes rå og/eller kognitive intelligens er ved å utsette dem for en lang rekke tester, som fysisk problemløsning, under f.eks annet fMRI i sanntid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Figurer må ha en begrensning før eller siden? Om noen har en hjerne for dette på samme måte som en med Aspberger kan regne sammen 58493 x 41560 i hodet, så skal de kunne score 150-170 i IQ? Greit nok at figurer har en viss forklaringskraft, men med så høyt nivå burde man kunne vise til noe i tillegg. At man behersker massevis av språk og fagområder ,eller at man har utviklet noe fantastisk.

Lenke til kommentar

Figurer må ha en begrensning før eller siden? Om noen har en hjerne for dette på samme måte som en med Aspberger kan regne sammen 58493 x 41560 i hodet, så skal de kunne score 150-170 i IQ? Greit nok at figurer har en viss forklaringskraft, men med så høyt nivå burde man kunne vise til noe i tillegg. At man behersker massevis av språk og fagområder ,eller at man har utviklet noe fantastisk.

Intelligens er ikke smarthet.

Lenke til kommentar

 

Oppgave 3:

Min gjetning: Denne klarer jeg ikke....

 

Denne klarer ikke jeg heller. Sannsynligvis er jeg bare for dum til å se samenhengen, men kan det være en mulighet for at det har sneket seg inn en feil i denne oppgaven? For meg virker det iallefall langt mer logisk om vi tegner oppgaven på denne måten istedet. Svaret blir da A3.

 

Siden dette sannsynligvis er helt feil, gidder jeg ikke å legge det i spoiler. :)

 

Edit: La inn feil bilde.

post-22020-0-02002100-1329097610_thumb.gif

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Litt trøtt, fikk 119,

omtrent der jeg vanligvis ligger på tester (115 - 125),

har ikke prøvd noen ordentlige tester enda da. :p

 

Btw, har et spill som går på figurlogikk ala. denne testen,

og er en jeg ikke skjønner,

legger ved en tegning senere for å se om noen tar den,

og om jeg blir klokere av forklaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...