Cursio Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg har et lite problem med brenneren min. Tar alltid på Determine max speed, men når den er ferdig å teste står det at den bare kan brenne i 24x fordi det blir ikke levert data fra HD raskt nok. Det er akkurat som disken låser seg på 26.5x under testen, Kjører jeg uten Determine max speed, blir det bare masse feilbrening... Hva er problemet? det er jo en 52x brenner?! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ta av determine maks speed og brenn på 40X eller noe slikt da vel...? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 sjekk at disken kjører udma5 gjøres i enhetsbehandling i win9x og me heter det dma Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Ta av determine maks speed og brenn på 40X eller noe slikt da vel...? Prøvde dette en gang da ble det en feilbrenning, har ikke prøvd flere ganger siden jeg synes det er sløsing med CDer... Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Ingen som vet? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ingen som vet? Hør på det Admin'c skeriv om DMA. Også kan du jo simulere istedenfor å ødelege CD'er mange ganger da... Skru på DMA i BIOS og/eller Windows. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Har prøvd alt som står her, og jeg har søkt etter lignende emner... Finner ikke det jeg trenger... jaja... får vel brenne i 24x jeg da... (litt kjipt når du har lagt ut masse peng for å få en 52x brenner ) Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har vært borti det problemet når jeg har brent fra Trege disker. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 cdene er da sertifisert of hastigheter over 24 blant annet ? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 cdene er da sertifisert of hastigheter over 24 blant annet ? Ja, 48x cder... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvis du har HDèn på primary IDE og aktivert UDMA 5 modus i bios, samt min datam.>egenskaper>maskinvare>enhetsbehandling> IDEATA/atapikontr.>primær IDEkanal>egenskaper>avanserte innstillinger>DMA hvis tilgjengelig >OK Så skal alt være i orden ??? Edit; sjekk alle IDE og ATAPI enheter med det samme ! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Nåja 52x er jo bare 7800KB/s så skal du klare lett med dagens disker, men ta å kjør et disk defragmenterings program, feks speeddisk eller det som er i windows. Det du og kan gjøre er å oppdatere brenneprogrammet du bruker + se etter firmware oppdatering til brenneren din. Men vil og si at å brenne på 52x vil bare være muligt på slutten av cd-platen, vil og si at fra 40x til 52x er bare tull, er meget vanskelig å nå den hastigeten over 40x brenn/les? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Nåja 52x er jo bare 7800KB/s så skal du klare lett med dagens disker, men ta å kjør et disk defragmenterings program, feks speeddisk eller det som er i windows.Det du og kan gjøre er å oppdatere brenneprogrammet du bruker + se etter firmware oppdatering til brenneren din. Men vil og si at å brenne på 52x vil bare være muligt på slutten av cd-platen, vil og si at fra 40x til 52x er bare tull, er meget vanskelig å nå den hastigeten over 40x brenn/les? Ja, det er riktig at oppgitt brennehastigheten er teoretisk max. gjennomsiktig brennehast. kan gjerne være det halve. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Brenner og Harddisk / (annen) cdrom bør være på ulike IDE kabler.. Om enn brenner fra cd til cd. Da bør ikke cd brenner og cdrom være på samme kabel. (for å få max utelling og være sikret mot at dataen går fort nok) Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Dette er oppsettet: IDE 1: Begge harddiskene IDE 2: DVD-spiller som master + brenneren som slave. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Har du sjekka at DMA er enablet på BÅDE brenner og harddisk(er)? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Ja, har DMA på alt... :-? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 CurSi0 Har du prøvd med andre ide kabler, det du og kan prøve er å bytte jumper på brenner/dvd. Brenner = master, dvd = slave. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Lite Ram/ bufferminne? Har 512 ram.... Bufferminne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå