zeltex Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei Er det mulig å konvertere en .odt(eller .doc) fil til .pdf fil uten å bruke openoffice? Har skrevet en klubbavis nå i førjulstiden, og nå som lederen i klubben skulle ha det var ikke sideformatet i openoffice .doc sin fil lik som i M-helvetes-S Office. Når jeg eksporterer til PDF blir kvaliteten på bildene litt lavere enn i originalversjonen .odt og .doc. Er det noen annen måte jeg kan få .odt(eventuelt .doc) filen over til .pdf uten å trykke på "save as pdf"? Trenger det egentlig kun for at den skal skrives ut til de få som ikke har internett i klubben, og da bør bildene være så klare som mulig. Noe tips til hva jeg kan prøve? Fortsatt god jul! Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Når du klikker på save to pdf kan du jo velge kompresjonsnivå og format på bildene. Kan du ikke bare justere det så det blir tilfredsstillende? Edit: Her har du noe om konvertering av forskjellige formater i kommandolinja. Endret 26. desember 2008 av anders iver Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Uff, den delen hadde jeg helt glemt! Har brukt export directly to pdf det siste året uten å tenke noe mer på det. Se om dette hjelper. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå