Ståle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg liker ikke trening, og lurer på om det er mulig å gå ned i vekt bare ved å spise lite. En god stund på VGS spiste jeg bare midddag. Men jeg vet ikke om det virket. Så hørte jeg at man forbrenner mer hvis man spiser lite ofte. Men hvor lite? Noen som har formeninger? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ved ikke å spise vil kroppen gå i sparemodus så man vil ikke forbrenne mye mindre. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Så jeg burde fete meg opp mens jeg får gratis mat, og så spise minimalt når jeg får hybel? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nei. Ha heller et godt og variert kosthold . Også prøver du å få litt mer mosjon i hverdagen, prøv f eks å gå mer til skole ol hvis det ikke er veldig langt og ta gjerne et par joggeturer i uken . Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Men det er nettop det jeg ikke gidder Og det ser så dumt ut, og det er så kaldt, og jeg har så liten utholdenhet, og og og og. Jeg greier å sulte, men det er altså ikke så lurt, siden da går kroppen i sparemodus. Hvor mye bør jeg spise, slik at kroppen akuratt ikke går i sparemodus? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 kroppen forbrenner ikke mer av mindre måltider.. om du går ned kommer ann på hvor mye kcal du dytter i deg, forbrenner du 2000 og spiser 1500 så kommer du selvfølgelig til å gå ned i vekt, uansett hvor mange måltider du spiser. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Kcal underskudd er alt som trengs for å gå ned i vekt. Endret 26. desember 2008 av bebeluv Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Kcal underskudd er alt som trengs for å gå ned i vekt. og underskudd og hjelp på underskudd får du ved mosjon:) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 det kan du få uten mosjon, som trådstarter spør om Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Klart man går ned i vekt av å spise mindre/sunnere, trenger absolutt ikke trene for å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Poenget er at du må kutte ned inntaket bare litt om gangen. Nytter ikke å halvere matinntaket over natten og gå rundt, da tar det ikke mange dagene før kroppen går over i sparemodus og man blir liggende slapp og jævlig på sofaen hele dagen. Kutt ned en 500 kalorier og se hvordan det fungerer over en periode, og så kan du eventuelt justere det videre når effekten stopper. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Will do. +1 nyttårsforsett Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Ikke noe problem å kutte drastisk på kaloriene, gitt at du 1) trener et par styrkeøkter i uka, 2) inntar nok protein og 3) får i deg tilstrekklig med essensielle fettstyrer. http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=13 At kroppen går inn i "sparemodus" med en gang du kutter kaloriene og febrilsk sparer på alt du tar inn er bare tull. Så lenge du følger retningslinjene i artikkelen der kan du gå kraftig ned i vekt, fort. Lenke til kommentar
g00000ne Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Her var det mye rart, gitt. Først: Kroppen går IKKE i sparemodus over lang tid, selv om du spiser lite. Dette bryter med de fysiske lovene (musklene trenger en hvis mengde energi for å kunne bevege seg.) Og for å svare trådstarter, ja, det er mulig å gå ned i vekt uten å trene. I og med at du ikke trenger et stort energioverskudd, vil jeg anbefale deg å spise mye proteiner, f.eks. egg, kylling, fisk og rent kjøtt (renskåret svinekjøtt, biff). Pass deg for raske karbohydrater (sukker) og mettet fett (det fettet som er stivt i romtemperatur. Eks. smør og potetgull). Få i deg noe trege karboydrater (eks. havregryn, grovt brød (vita hjertego' sitt er bra)) og litt umettet fett (fet fisk, diverse planteoljer). Ta dessuten omega-3. flere små måltider i løpet av dagen øker IKKE forbrenningen i forhold til et par store. Dette er en gammel myte. Flere små måltider vil derimot gi deg mer energi, i og med at kroppen ikke trenger å jobbe så mye for å fordøye maten, og du får en jevnere energistrøm. Og kom deg på treningsstudio. Tren styrke, så blir ikke kroppen slapp Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Er i forsvaret, så har tilgang til gymsal. Menmen. Det opplegget så jo kjempeflott ut. Men siden jeg er i forsvaret, og ikke kan velge hva jeg vil spise, er det mulig å drikke proteinshake til annen mat? Ser nok ut som jeg i det første bare kommer til å spise lite, og trene littegrann for å holde musklene ved like. Selv om jeg ikke har muskler fra før av Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 er du i militæret? får du ikke nok av trim der? altså cardio trening, synts alle som kommer ut av militæret blir veldig forandret, de fleste blir merkbart mer tynnere, men dette kommer vel litt an på avd du er plassert på også... men du nevner ikke no om hvor høy og tung du er... det er mulig å ta en proteinshake til hva som helst, eller bare rett og slett som mellommåltid... men når du ikke vet eksakt mengde du får ideg gjennom kosten blir det vansklig å dosere.. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kjøp deg proteinpulver og seloloje, ta en tre-fire shaker a 50 gram om dagen i tillegg til selolja. Spis grønnsaker i kantina og spis kylling/magert kjøtt hvis dere får det. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vil bare si at jeg har selv erfating med dette, og for meg hjalp det veldig å legge om kostholdet litt og endre spisemønster. Spis litt sunnere, oftere og mindre hver gang. Hver gang jeg ble sulten, tok jeg en liten bit med noe; et par drue, noen usaltede nøtter, et eple osv. Funket som en kule, gikk ned 12 kilo i løpet av sommeren :-D Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 er du i militæret? får du ikke nok av trim der? altså cardio trening, synts alle som kommer ut av militæret blir veldig forandret, de fleste blir merkbart mer tynnere, men dette kommer vel litt an på avd du er plassert på også... men du nevner ikke no om hvor høy og tung du er... det er mulig å ta en proteinshake til hva som helst, eller bare rett og slett som mellommåltid... men når du ikke vet eksakt mengde du får ideg gjennom kosten blir det vansklig å dosere.. Alle jeg kjenner som kommer hjem har lagt på seg merkbart. Det har vel noe med all den maten de får som det er mye karbohydrater etc i, for at kroppene dems skal kunne ha utmarsj etc Trådstarter: Spis normalt og tren! det er den sunnesete og beste slankemetoden! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 det er det ikke, hva er normalt for deg a? hva som er normalt varierer fra person til person, for en person kan det være normalt og bare leve på grandis, mens en annen normalt lever på silofor... om det er carbs i maten, spiller ingen trille om man ikke får for mye kcal i seg...og enn om det skulle være sånn, så burde vinninga gå opp i spinninga når de har øvelser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå