Rubyred Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Legger ut noen bilder fra den første turen med mitt nye kamera. Endret 26. desember 2008 av Rubyred Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Dette er en annen side av Gressvik enn den jeg tok bilder av De to første bildene lider litt av lysforholdene som råder for tiden, slik at det blir store kontraster mellom det lyse og mørke. Nr. 2 (det med personen på) er det mest vellykkede av disse to - likte plasseringen av personenen. Det er bildet med det enslige treet som jeg synes ble best. Her fungerer lyset, og jeg liker det at du har med både røttene og grenene. Gratulerer med nytt kamera. Tom Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Er litt vanskelige lysforhold for tiden ja. Bildene er fra en tur til "Sprinkelet" i går. Du får sende meg et signal når du er på disse trakter. Kanskje en fototur? Altid artig å tromme sammen noen til litt fotografering. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Er litt vanskelige lysforhold for tiden ja. Bildene er fra en tur til "Sprinkelet" i går. Ante meg at dere skulle dit. Du får sende meg et signal når du er på disse trakter. Kanskje en fototur?Altid artig å tromme sammen noen til litt fotografering. Det kan jeg gjøre; drar tilbake til Bærum om noen timer - så det må bli neste gang. Tom Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 He he. Drar til Bærum på Julemiddag kl 14.00. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ikke så verst. Jeg festet først blikket på bildet med personen. Komposisjonen er enkel til det klisjefulle, og fungerer godt. Jeg liker ofte slike enkle etter boken-komposisjoner som dette. Men jeg liker også de komplekse mønstrene i det siste bildet av det treet. Det første har liksom bare fine farger å by på, og gir meg ellers lite å bite meg merke i. Jeg kommer nok til å glemme det bildet veldig fort. Ingen av dem er bilder som setter seg fast på netthinnen, men de er langtfra dårlige, eller totalt likegyldige. Og det med den personen i er nok det som kommer til å bli husket lengst. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Er i grunn ganske enig i at det mest vellykkede er bildet av min far som ser utover sitt faste tur-terreng. Ble et snapshot, da han sto der i et par sekunder, før han la i vei igjen. Rakk ikke å sjekke hverken komposisjon, eller fokus. Bildet av det døde treet var tenkt som basis for videre eksperimenter i PS, men funker greit rett ut av kameraet. Skulle gjerne hatt bort litt av de andre trærne rundt, da de skaper mye støy i en ganske enkel komposisjon. Det første var vel bare et godt bevis på at Nikon 14-24mm f.2.8 er uhyggelig skarptegnende. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg likte disse bildene! Det første har jeg meget stor sans for, det samme med bildet av din far. Veldig bra objektiv det der, og nydelig fargegjengivelse.. Disse bildene minner mest av alt om senhøstm slik jeg kjenner det her i nord, og jeg får følelsen av frisk, kjølig luft i lungene Bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå