Fin Skjorte Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Den får gode omtaler, og er anbefalt. På alatest.no får den veldig høy score. Eneste er at jeg ble litt i stuss, da jeg har lyst på en 42". Fant da en Philips 42PFL7403. Hos alatest.no har den lavere score og den koster jo litt mer (i underkant av 1000 kr). Så jeg må bare finne ut av hvor viktig de ekstra 2" er, og om det er verdt å gå ned i ytelse som det tilsynelatende er forskjell på, og om jeg vil faktisk betale mer for det. *edit: det som kan bli et problem med samsung er den røde kanten rundt. Eller rettere sagt, samboeren kan bli et problem.... Endret 26. desember 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du får kjøpe deg en 46 da vettu.. Er ellers ikke enig at LCD er den beste allround tv-en da plasma er definitivt best til vanlig tv titting, film/Blueray/Dvd samt veldig god på konsollspill. FBI er dessverre en dårlig målestokk i denne sammenheng og blitt veldig kritisert for sine råd i den serien.. Eneste grunnen for valg av LCD slik jeg ser det er hvis man bruker den veldig mye som pc monitor/surfer mye eller bor i et glasshus. https://prisguiden.no/product.php?product_id=95276 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Samsung 46 går litt over budsjettet, dessuten så betyr 46 dametrøbbel også. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Takk for linken!Så bare kjapt over første siden i artikkelen, men skal ta meg tid til å lese hele! Tenker at jeg vil ønske å gå for 100hz, særlig med tanke på at jeg ønsker å se sport, så vil jeg anta at det er å foretrekke? Plasma eller LCD? Virker som LCD passer meg best. Skal hovedsaktlig se på TV-sendinger. Filmer kommer nok mest fra PC, men noe kommer nok fra DVD. Og etterhvert en konsoll. Korleis kom du fram til at LCD passa deg best med sånne bruksområder? Du nevner at du ser sport her oppe, plasma er utvilsomt best på det området, betre enn 100Hz. Ein plasma har responstid på 0.00001 sekundar. Ein LCD har normalt rundt 4-8ms. Endret 26. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
krimol Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Etter å ha brukt noen timer på å lete på nettet finner jeg en som jeg synes skiller seg ut:Samsung LE40A656 Full HD Er det noen som har noen formening om denne? Jeg syns du burde gå for det. Det er vel en av de beste LCD TV'ene på markedet til den prisen. 100 Hz tar kaka:) Jeg vurderer å gå for samma specce, bara at jeg tar 37" isteder for 40" vil bare sei at ska du bruke 37" til pc vil du få problem med oppløsningen.. enten blir bilde for stort til skjermen slik at ikonene forsvinner ut av bilde, eller so blir bildet allt for lite.. vertfall det jeg har erfart:) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det er avhengig av den native oppløysinga til skjermen og kva oppløysing skjermkortet er i stand til å sende ut. Om du ikkje treff 1:1 så kan ein lågare oppløysing i same forhold fungere bra. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Korleis kom du fram til at LCD passa deg best med sånne bruksområder? Du nevner at du ser sport her oppe, plasma er utvilsomt best på det området, betre enn 100Hz. Ein plasma har responstid på 0.00001 sekundar. Ein LCD har normalt rundt 4-8ms. Point taken! Jeg tenker jeg skal ta meg en runde rundt i butikker i løpet av de nærmeste dagene og se på ulike modeller, og gjerne sammenligne mer konkret enn via omtale på nett. Rett og slett for å få en bedre feeling med hva ulike specs har av betydning! Du sier plasma er overlegent lcd, mens i følge teknofil og flere sier at lcd i hvertfall opp til 46 er å foretrekke. Alt jeg sier at jeg hater når smarte folk er uenig! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Då kan du droppe å hente tips frå Teknofil. Ei side som legg fram ein så bastant påstand er ikkje verdt eit fnugg. Det har absolutt ingenting med størrelse å gjere, det er kun snakk om bruksområder. Lenke til kommentar
krimol Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Då kan du droppe å hente tips frå Teknofil. Ei side som legg fram ein så bastant påstand er ikkje verdt eit fnugg. Det har absolutt ingenting med størrelse å gjere, det er kun snakk om bruksområder. Det e grett nokk at det har med bruksområdet å gjere, men det har også med strørrelse og gjere.. over 46" å oppover er det nokk plasma som er som regelt best, pga LCD teknologien har store problemer med å lage så store tver;) men ikke mer om det;p så sporer tråden helt av hehe;D Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Det er sant, men kva er problemet med å kjøpe plasma på under 46"? Endret 28. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
krimol Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er sant, men kva er problemet med å kjøpe plasma på under 46"? Det er ikke noe problem;p det er da bruksområdet spiller mest inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå