Anech Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei. Etter en reboot tideligere i dag "forsvant" dvd-brenneren fra PCen. Jeg finner den ikke i noen lister over hardware (brukt flere ulike program) og den vises ikke i "Min datamaskin". Den ble plutselig vekke, og får det ikke tilbake igjen. Har koblet fra strømkabelen til brenneren, reboota et ukjent antall ganger, prøvd å instalere en driver (noe det kommer en error på, som forteller meg at den ikke finner maskinvaren). Den virket tideligere i dag, og det merkelige er at det kommer strøm i den (kan blant annet sees ved at det lyser i led lyset på ved siden av "skuffen", og ved at "skuffen" kommer ut/går inn uten problem) Når jeg setter inn en cd/dvd begynner det å lyse/ser ut som discen blir lest, men pcen gir ingen reaksjon. Bruker en NEC ND-3550 IDE. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å få fikset dette? Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ta en titt her: http://www.pc-hjelpen.com/html/arkiv/1/0039.asp Lenke til kommentar
Anech Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Niks... Funket nok ikke :/ Fikk ikke opp noe form for dvd-rom i enhetsbehandleren denne gangen heller, og det er ingenting med spørsmålstegn ved siden av... Takk for forslag. Andre som vet noe som kanskje kan gå?? -Anech Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den andre kabelen da? Den brede grå kabelen. Sjekk at den sitter ordentlig i både brenneren og på hovedkortet. Lenke til kommentar
Anech Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Sjekket først en gang, og dro dem ut og satte på plass igjen etterpå, da det ikke funket... så allerede gjort det uten noe alt for flott resultat Lenke til kommentar
Anech Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Ok, har fortsatt ikke klart å fikse dette. Prøvd å installere drivere på nytt, koblet til og fra flere ganger og brukt ulike register fix program. Noen som har den fjerneste anelse om hva som kan gjøres? Setter i så fall pris på svar =) Lenke til kommentar
Anech Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Sånn ellers da? Alle har det flott og fint? Og ingen vet hva jeg kan prøve på før support-linjene igjen åpner i morgen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå