Sandsvei Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg lurer på det om fungerer å koble min Xbox 360 på en slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316916 repeater? Den har en tp port, som jeg brukte når jeg konfigurerte den med pc'n. Fikk aldri testa om pc'n kunne få internett gjennom den. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg helst vil unngå og kjøpe en adapter som koster flesk. Endret 25. desember 2008 av Sandsvei Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det der er vel et aksesspunkt og ikke en klient. Det rimeligste vil være å finne en billig router som støtter dd-wrt og sette den opp som client_bridge mellom xbox og trådløsnett. Du finner liste over støttede routere her: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices Elkjøp har denne til 199 kroner... Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Tingen er at jeg allerede har den der. Men jeg er til foreldrene mine nå så jeg lurer bare på om det funker å bruke den når jeg kommer hjem til å koble på xboxen? Eller vil det det være HELT umulih å få internett gjennom den ene porten som er der? Vis ikke, så er det der klart rimeligere enn å handle enn adapter til xboxen. Kan du i såfall forklare litt nærmere hvordan det gjøres? Er litt grønn på dette Men kan den routeren til 199 kr motta signal fra repeateren slik at den gir nett til pc'ene eller xboxen som er tilkoblet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jeg er ikke skråsikker på hva den repetisjonsmodusen innebærer så skal ikke være bombastisk... Et aksesspunkt er et trådløspunkt du kobler med kabel mot internett slik at andre kan koble seg opp. Du kan normalt ikke koble et aksesspunkt trådløst mot en router eller et annet aksesspunkt. En repeater vil normal forsterke og videresende trådløssignalet. Om du kan hente ut noe av ethernetporten er jeg ikke sikker på (tror ikke det går). Den routeren på Elkjøp kan flashes med DD-WRT firmware. Flashingen gjøres ved å legge inn firmwarefilen på PC, deretter bruker du et TFTP program og statisk ipadresse på PC. Når du slår på strømmen på router kan du gå inn på den ved å starte TFTP og legge inn firmware i riktig øyeblikk. Deretter så logger du inn på router med webinterface på 192.168.1.1, velge client_bridge og søker opp nettverket ditt. Når du har gjort dette og har samme subnett (F,eks 192.168.1.x) på både router og dd-wrt i client_mode så vil de to fungere som et felles nett hvor du kan koble på nettverksenheter som PC & xbox på begge sider av linken. Du behøver ikke ha noen repeater mellom dersom routerne hører hverandre direkte... Endret 27. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 JIPPI! Jeg får internett gjennom porten Tusen takk for infoen likevell! Får garantert bruk for den senere Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Da lærte vi noe nytt i dag også. Bra for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå