Gå til innhold

Yes, da vraket jeg familiebilen!

Ludda

Anbefalte innlegg

-.-"

Glatta er dritt, må jeg si... Det gikk nøyaktig en måned fra jeg ervervet med billappen før jeg en mørk juledag får valget mellom den sinte elgoksen gjennom frontruta eller den sædeles feita furua som tok imot meg da jeg vrengt bilen ut av veien...

Kom akkurat hjem, etter en en smule anspent tur hjem...

Kunne egentlig tenke meg litt medfølelse :(

Domme elgen..

Endret av Ludda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var så sykt ille... Og så kaldt det ble etter hvert...!!

Å ligge under den varme dyna har aldri vært så godt som akkurat nå...

Men uansett,snakker om uflaks...

Nevarion: Det hjelper litt at det ikke var min feil... :p Men still.. og takk for medfølelsen :love:

AllFather: Gjør nok det xD Eller, jeg har insistert på å få betale det selv... skulle bare mangle..

Lenke til kommentar
Hva var reaksjonen til faren din a?

Måtte du flytte inn i rommet under trappa? :p

Uansett, bra at det gikk bra med deg! Det kan skje hvem som helst, til og med den mest erfarne sjåføren.

Det var en litt påtatt flink-jente-som-ringte-og-sa-i-fra - reaksjon.. Skjønner jo det, da xD

Min mor var litt "flinkere", og snakket med meg i telefonen til jeg fikk hjelp,

Bilen var ikke ny, da, det må sies :p Suzuki Baleno ^^

Lenke til kommentar
Det gikk nøyaktig en måned fra jeg ervervet med billappen

Der ble jeg skeptisk...

før jeg en mørk juledag får valget mellom den sinte elgoksen gjennom frontruta eller den sædeles feita furua som tok imot meg da jeg vrengt bilen ut av veien...

Også gjorde du helt riktig!

*sende masse medfølelse*

Det er kjipern å krasje.

Lenke til kommentar
Var farten høy da?

Farten på elgen var god, min var heller beskjeden.. Kom i full fart mot meg :hrm:

Men på glatta trenger ikke farten å være noe særlig, heller, om man finner ut at man skal trå klampen i bånn, man seilier videre fremmover uansett. Det er i hvert fall min (ferske) erfaring!

Lenke til kommentar
Det gikk nøyaktig en måned fra jeg ervervet med billappen

Der ble jeg skeptisk...

før jeg en mørk juledag får valget mellom den sinte elgoksen gjennom frontruta eller den sædeles feita furua som tok imot meg da jeg vrengt bilen ut av veien...

Også gjorde du helt riktig!

*sende masse medfølelse*

Det er kjipern å krasje.

Haha, takker :D

Kjørt lett motorsykkel i 2 år, da, hadde vært heller ille om jeg ikke hadde akkurat _den_ refleksen i orden!

Men det suger hardt, ja...

*trekke til seg all medfølelse*

Litt sympati varmer godt må jeg si :)

Lenke til kommentar

Godt det gikk bra med deg da. :)

Har selv vært i den situasjonen, men jeg hadde ikke så veldig mye valg. Gikk litt for fort, så elgen måtte bøte med livet.

Håper ikke denne episoden dreper lysten din for å kjøre bil senere.

Edit: leif

Endret av sandemas
Lenke til kommentar
Ja, get back in that horse. Det er liksom 1 til "veldig mange" på at det skjer egentlig, så nå har du sikkert tatt din dose av elgmøter som går ille. :)

Haha, nei, er nok dessverre like stor sjanse for å møte elg en gang til. Blir som å spille roulett, det er ikke større sjanse for å få rød enn 50/50 (hvis vi ser bortifra 0-en) selv om du har fått svart 10 ganger på rad fra før.

Fattern har møtt elg på veien 5-6 ganger iløpet av sine omtrent 20 år med lappen, alle gangene var om vinteren som jeg forsto det, sjansen er mye større da. Han har vel greid å vrenge unna alle gangene nesten med litt hjelp fra håndbrekk og flaks i at elgen ikke skifta retningen.

Men du gjorde riktig i å velge treet istedenfor elgen. Elgen hadde nok gjordt størst skade. Er kjipt å kræsje, har opplevd det med moped. Lykke til! Dessverre er elg en risiko vi må leve med når vi kjører bil, og siden det skjer relativt sjelden så er det ikke alltid man er forberedt.

Lenke til kommentar

Det er alltid like skremmende når noe dukker opp midt i veien. Og det er aldri morsomt å vrake en bil.

I sommer holdt jeg på å rase inn i en hel flokk med rein i Finland, jeg hadde 100-110. Heldigvis løp dem av veien mens jeg sto på bremsa.

Vanligvis bruker de å løpe PÅ veien i fra bilen (siden det er den enkleste flukt ruta). Desverre skjønner de ikke at en bil ikke kjører så godt i myra. :p

Lenke til kommentar
Ja, get back in that horse. Det er liksom 1 til "veldig mange" på at det skjer egentlig, så nå har du sikkert tatt din dose av elgmøter som går ille. :)

Haha, nei, er nok dessverre like stor sjanse for å møte elg en gang til. Blir som å spille roulett, det er ikke større sjanse for å få rød enn 50/50 (hvis vi ser bortifra 0-en) selv om du har fått svart 10 ganger på rad fra før.

Sannsynligheten for å møte en elg er ikke uniform. :)

Men det var leit å høre. Bra det ikke gikk værre enn det gjorde da. :)

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...