Sjokoladefisk Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mine foreldre har skaffet trådløst nett i huset, men de har klart og glemme koden for og koble seg til, så nå må vi altså bruke kabel for og være på nett. Men til jul jeg fikk jeg en Nintendo Wii, og har lyst til og koble denne til nett, og da vil jeg trenger koden til nettet. Vi har to internett bokser bokser (Kan ikke mye om det, vet ikke hva det heter) På den ene står det "D-Link" og på den andre står det "Tilgin", Boksen det står tilgin på tror jeg er for og få raskere nett. Hvordan kan jeg da finne passord til nettet? eventuelt få nytt passord til dem. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Resette routeren. Er en knapp under/bak på boksen. Lenke til kommentar
sandemas Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Regner med at den det står på "D-Link" er den trådløse routeren, altså den som sender signalene ut til PC'ene osv. Bak på den har du noen tilkoblingspunkter, av/på bryter samt ett lite rundt hull. Hvorvidt det står noe ved dette hullet er jeg ikke sikker på, men inni dette hullet er det en liten knapp. Dett er reset knappen. Hvis du finner noe som passer inn i det hullet, trykk og hold knappen inne i ca 10 sekunder. Da skal routeren være satt tilbake til fabrikk-spesifikasjoner og du kan da bruke den igjen. Edit: Litt sein der ja Endret 25. desember 2008 av sandemas Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det er ikke en knapp, et lite hull du tar en nål eller noe tynt og dytter inn i 10 sek mens ruteren er slått av! Så finner du bruker manualen eller noe, se i den om du finner standar passord for WIFI Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Mine foreldre påstår at den ene ikke vil funke om jeg resetter en ut av de... Er dette bare tull? Det er foresten noe slags sikrings greier på den D-link boksen, slik at nettet skal slutte og funke funke sent om natten, og så gå på på et viss klokkeslett igjenn. Har dette noe og si? skal jeg bare resette begge to? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Trenger bare resettte den med trådløst nett. Men du må sette routeren opp igjen. Men det går raskt. Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Hva mener du? hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg vet ikke. Det er nok bare å luske litt rundt i instillingene. Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Hm...Redd for at det ikke skal funke etter at jeg har brukt resett da :s Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det kan være du må fylle inn informasjon som du finner på nettleverandørens hjemmeside. Men du kan ikke ødelegge det. Det kan ta litt mer tid, men du kan ikke ødelegge det. Det er jo enten dette, eller å ikke ha trådløst internett på Wiien da. Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Det kan være du må fylle inn informasjon som du finner på nettleverandørens hjemmeside. Men du kan ikke ødelegge det. Det kan ta litt mer tid, men du kan ikke ødelegge det. Det er jo enten dette, eller å ikke ha trådløst internett på Wiien da. Men vil ikke ha tilgang til hjemmesiden deres når nettet ikke funker (etter at jeg har brukt reset) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nei, så derfor kan det være en ide å skrive det ned før du resetter. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det er dessverre ingen "enkle" metoder å få ut passordet på uten å resette routeren som da må settes opp på nytt. Du har ikke passordet til routeren heller så du kan ikke gå inn på den med kabel og finne det? Lenke til kommentar
nree Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du får tilgang til nettsidene til leverandøren ved å koble kabelen direkte i en datamaskin. Hvis du har telenor som internettleverandør (det må du høre med foreldrene dine om) må du også få satt inn brukernavn og passord på routeren eller datamaskinen som du kobler kabelen direkte inni. Vanligvis er det koblet slik: Linje inn i huset -> Splitter -> Modem -> Router (sender til trådløst internett) Dette er om du har ADSL. Det er også en mulighet at du har internett gjennom kabeltv, fiber, parabol osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå