Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skal kjøpe ny tv. Minst 32", maks 7000,-

Anbefalte innlegg

Størrelse:

Trenger ikke en fryktelig stor en. Har tv'en rimelig nærme sofaen, ca 2 meter unna. Tror derfor ikke jeg trenger en som er mye større enn et par og tredve tommer. Nå er jeg ikke særlig rutinert innen dette feltet, så jeg tar imot alle tips med takk.

Prisklasse:

Ønsker ikke å bruke mere enn en 6-7 tusen.

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Har ikke peiling.. Hva burde jeg se etter? Skal ikke bruke den til annet enn tv, film og ps3.

Hva slags kildesignal har du?

Kabel TV.

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

PS3, stort sett.

Skal du koble til pc?

Nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behovet ditt skriker plasma den er best til vanlig tv titting, film og også veldig bra på konsollspill.

Nå finnes det nesten ikke 32 i plasma men det er en som også er knallbra LG PG6000 og det er bare Elkjøp som faktisk har igjen da alle nettbutikker er utsolgt men den koster jo litt..

Jeg tar med Panasonic PX80 i 37 tommer også da dette også er en strålende skjerm og faktisk rimligere en LG skjermen men den får man dessverre ikke i 32 tommer.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

https://prisguiden.no/product.php?product_id=91673

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Når det kommer til vanlige tv-signaler så ligger plasma systemet fremdeles et lite hestehode foran LCD. Hvis man tar i betraktning kvalitet og pris så er Panasonic og LG helt i toppklasse. Når det gjelder størrelse så dreier dette seg i stor grad om smak og behag. Hvis du sitter 2 meter fra skjermen så holder det egentlig med en 32", men 37 funker bra det også. Andre vil hevde at både 40” og 50” er helt streit på denne avstanden så dette er en erfaring du må gjøre selv. For noen få år siden satt folk 2 meter fra en 26” og det funket utmerket da, hvorfor ikke nå?

En annen fordel med en mindre skjerm er at artefaktene blir mindre og bilde bedre...

Hvilken skjerm du burde velge av PG6000 eller PX80 må du nesten finne ut av selv. PX80 har litt dypere sortnivå, men PG er litt skarpere i fargene. PX80 er en tanke bedre på raske bevegelser, men PG er en tanke skarpere på vanlige tv signaler.

PX80 er veldig enkel å kalibrere.

Den fungerer nesten som en gammel rør tv når det kommer til dette. Rett ut av boksen trenger du bare å senke kontrasten litt og dermed er du klar til å kose deg med film og tv.

LG har flere inntillingsmuligheter og du kan ”tveake” bildet slik at det blir akkurat slik du ønsker.

Hvis du liker design så er nok LG et godt valg siden det er en meget pen tv. Panasonic har uten tvil en litt underlig smak, men siden tv-en er såpass mørk så vil den neppe sjenere stuen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...