Gå til innhold

Arangere nyttårsmiddag for første gang!

tpetrine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ha nyttårsmiddag hos meg i år i min egen leilighet, for meg og fire andre venner.

Hvordan er gangen i èn slik kveld? Altså, hva bør jeg servere og hvordan bør jeg starte og avslutte kvelden?

Håper jeg kan få en del gode innspill vedrørende dette, da dette er personer som betyr veldig mye for meg!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du starter med en velkomstdrink når de kommer, gjerne champagne, som på forhånd er fylt i glassene. Det er classy å servere fra et brett. Til middag funker det meste som er litt finere enn ellers. Jeg anbefaler kalkun med en god saus til på nyttårsaften. Rødvin / juleøl til maten. Til dessert velger du noe som er hakket finere enn iskrem, evt. så kan du servere iskrem med varm bjørnebærsaus over. Til kaffen etterpå er det lurt med litt kaker og snacks og kanskje en cognac hvis dere liker det. Og så er det fint med en sjampis du kan sprette og dele klokken 2400.

:)

Lenke til kommentar

Jeg har en oppskrift på en nydelig forrett: Villsoppsuppe. Kan være litt vanskelig å skaffe sopp, men hvis du kan skaffe det anbefaler jeg virkelig denne.

1 del løk

2 deler sopp

12 dl fløte

8 dl melk

Kalvekraft

Salt og pepper

Fres løk og sopp i olje

Tilsett det flytende

Smak til med salt og pepper

Kokes ned på svak varme i noen timer

Dette blir ganske mye suppe, så mengden bør kanskje kuttes ned. Men siden den skal stå å koke reduseres den ganske kraftig. Kan bruke vann med buljong i stedet for kalvekraft, men hvis du har det bør du absolutt bruke kraft.

Siden denne skal stå å koke ganske lenge kan du lage denne først og mens den står å putrer lager du alt det andre.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...