Gå til innhold

BSD/Unix[Løst]OpenSolaris - hvordan få lagt inn driver for nettverkskort MCP78S?

tingo

Anbefalte innlegg

Ok, jeg tester OpenSolaris på en ny maskin. Lastet ned LiveCD (2008.11) og bootet den. Alt virker, med unntak av nettverkskortet (typisk).

Maskinen er en Asus barebone, en V2-M3N8200 med nVidia Geforce 8200 chipset (MCP78S).

Device driver utility sier at driveren mangler, og at den er trejeparts og kan lastes ned herfra. Jeg går ut fra at det er nfo driveren det refereres til. Jeg kan jo kanskje laste den ned og putte den på en usb minnepinne eller lignende.

Men hvordan får jeg installert driveren i OpenSolaris?

Det beste hadde vært om jeg kunne testet den fra LiveCDen, slik at jeg vet at den fungerer før jeg installerer OpenSolaris.

Oppdatering: jeg fikk lagt til nfo ved hjelp av en minnepinne (tekstfila i arkivet forklarer greit hvordan) når jeg tester på LiveCD'en.

Nå melder device driver utility at driveren er installert, og det ser også sånn ut når jeg bruker ifconfig. Men - driveren får ikke noen adresse fra dhcp-serveren, så den virker ikke på LiveCD'en ihvertfall.

Er det noen som har prøvd denne driveren på OpenSolaris 2008.11 og vet om den virker i det hele tatt?

Endret av tingo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering: satte inn en ekstra harddisk i maskina og installerte OpenSolaris på den. Fant ut at nfo driveren var oppdatert til versjon 2.6.3, så jeg testet og installerte den. Etter at driveren var installert, så grep nwam fatt i interfacet og fikk en ip adresse via dhcp. Nice!

Om det var den nye versjonen av driveren eller at OpenSolaris var installert på harddisk tør jeg ikke å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...