Kirkeby Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei! Jeg er rimelig fersk på Steam, men regner med at jeg har forstått poenget. Problemet mitt er at jeg har DVD-versjonen av Half Life 2 og klarer ikke installere dette og spille. Jeg har Vista 64-bit og spesifikasjoner som skal holde vell og bra. Men jeg skal ta det fra begynnelsen, så hold ut med meg: Først når jeg stappet DVD-en i ville den begynne å installere Steam og registrere meg, noe som jeg gjorde. Etter det fikk jeg beskjed om at Steam måtte restarte Windows, men Half Life ville begynne instalasjonen etterpå. Dette skjedde aldri. Jeg trykket på "Activate a product on Steam..." og gjorde det, alt så bra ut og Steam begynte å laste ned Half Life 2 (+ Deathmatch og Lost Coast) noe som jeg tenkte var like greit så lenge det fungerte. Etter dette oppdaterte jeg den slik jeg har lest jeg må, siden jeg har 64-bit OS. Etter dette prøvde jeg å starte spillet. Det som skjedde var at den starter som skal (så vidt jeg hvet), men når den "Loader" låser den seg. Det skjer rett etter at "64-bit mode active" fliken i øvre venstre hjørne dukker opp. Den låser seg og "svarer ikke" som oppgavebehandleren sier. Når jeg prøver å starte, reinstallere eller avinstallere det fra autokjør kommer en feilmelding som sier: "There is not enough free disk space to run Steam." Og det er samme melding om jeg allerede har startet Steam eller ikke har det. Og jeg har nesten 300 GB ledig, så det skulle ikke være et problem... Kort sagt går det ikke ann å spille det. Noen som som veit hva som er galt? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1052094-half-life-2-og-steam/
Vipera Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg ville skrudd av 64 bit mode. Jeg fikk selv aldri det ti å virke. Fikk startet spillet jeg da, men i spillet slår AIen seg av slik at ingen beveger seg. Fant aldri noen god løsning på dette, å viker som det bare er 64bit mode problem, så skrudde det bare av og da ble alt greit. Nevner dette fordi ved en annleding hadde jeg samme problem som deg, spillet krashet rett etter 64bit tingen kommer opp, så kan være det samme. Dette gjorde jeg: To access Launch Options for a game: 1. Open Steam 2. Go to the My Games tab 3. Right-click the game which needs to be reconfigured and select Properties 4. Click the Set launch options... button 5. Add the launch options you would like to use at the end of the line - be sure to include a space between launch options Så legger du til -32bit Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1052094-half-life-2-og-steam/#findComment-12699560
Kirkeby Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 takk skal du ha Det fungerte fint nå... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1052094-half-life-2-og-steam/#findComment-12701938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå