Ivittie Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei. Jeg kjøpte et HIS radeon HD4870 kort. Skulle installere det på mitt P5E Deluxe hk. Fikk lave far cry2-benchmarkresultater og i catalyst står det at den kjører på 200mhz kjerne og 500mhz minne. Det skal vel kjøre på 750/900mhz? Hva er galt? Takker for svar Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Nyere ATI kort har en sparefunksjon, kan smått sammenlignes med Cool n' Quiet funksjonen til AMD prosessorene. Når kortet ikke blir brukt til tunge oppgaver vil hastigheten settes ned for å spare strøm, få mindre varme og mindre støy. Dog er 200 og 500 litt vell lavt synes jeg, og det forklarer ikke dem lave benchmark scoren. Har du nyeste driver fra ATI.com? Lenke til kommentar
Ivittie Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Ja, jeg har nyeste drivere(cat 8.6). Hvis det er strømsparingfunksjonen, kan jeg skru den av? Har prøvd auto-instillinger på overdrive, men den setter kjernefrekvens på 780mhz. 3-4 sekunder seinere skrur catalyst den tilbake til 200mhz, mens minnefrekvensen forblir der den blir satt... Endret 25. desember 2008 av Ivittie Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvorfor skru av? Det er en grunn til at den er der, blant annet for at viften ikke skal dure på fullt. Minnet har ikke en tilsvarende funksjon og vil derfor ikke skru seg ned. Om du har problemer i spill kan det være lurt å prøve noe ellers ikke. Lenke til kommentar
Ivittie Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg vil skru den av for å se om den eventuelt kan ha noe med den lave ytelsen å gjøre. det er tydelig at kortet yter dårligere enn det er i stand til. Hvorfor ligger kjernefrekvensen konstant på 200mhz?? selv i spill? (far cry 2)... Lenke til kommentar
andybb Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er det ikke 8.12 som er den nyeste driveren? Lenke til kommentar
formann Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Driveren er nærmere å være eldst en den er å være nyest Hva mener du egentlig med lave scores? Fint om du kommer med noen tall. Feks 3DM Vantage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå