Gå til innhold

Ny TV til mormor maks 6000

Anbefalte innlegg

Hei!

Mormor har for tiden en gammel 22" CRT-TV, denne har vært utdatert lenge, hele TV-bildet kommer blant annet ikke med. Ønsket om ny TV er derfor stort. Siden hun har 22" i dag, og er fornøyd med størrelsen tenker jeg at 32" i utgangspunktet holder, f.eks Philips 32PFL5403, som har fått god omtale. Men større TV er jo ingen ulempe, selv om hun er litt skeptisk til om det blir for svært. Tenker da på Philips 42PFL5522D som kommer på tilbud på Elkjøp fra 27. desember til 4995,-. Er dette rett og slett et kjempetilbud som bør slåes til på? Ellers har vi jo også Panasonic PX80 som også har fått veldig god omtale. Siden dette er plasma-TV lurer jeg på hvordan disse skjermene er i godt opplyste rom som ofte er tilfelle hos mormor? Kan det sammenlignes med CRT-TVer som har gjenskinn i glassflaten? Hovedsaklig et problem i sterkt sollys altså?

Jeg lurer også på hvordan det er med såkalt paralell import, som jeg har hørt mye negativ om. Er dette benyttet av de fleste nettbutikker? Sikter da spesielt til Datakjeden og elkjop.no.

Kort oppsummert er kravene:

Bruk: TV-titting med kabel som signal

Pris: Maks 6000,-

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg være ærlig tror jeg ikke hun kommer til å tenke over annet enn størrelsen. Gjør hvertfall ikke mine foreldre, og de er ikke 50 en gang ;)

Bare styr unna den aller billigste driten. Gå for en av billigskjermene til LG, Phillips eller Samsung, så tror jeg hun blir kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Ja, har lest utrolig mye positivt om PX80. Er imidlertid litt bekymret for hvordan plasma-TVer oppfører seg i rom med mye lys med tanke på gjenskinn i skjermen. Ser på en CRT-TV her i stuen nå, og det er jo utrolig mye reflekser fra stearinlys og andre lyskilder rundt i stuen. På den andre siden er det jo en sånn TV hun har i dag, og er derfor godt vant til dette og tenker ikke på at noe annet finnes...

Lenke til kommentar

Bildet er sterkt på den modellen så det er ikke så ille som du tror. klart, du vil se reflekjonen men pga antirefleksmatte? (tror denne hadde det) så vil det ikke gi så mye gjennkinn. ofte når jeg kommer på jobb tidlig (pga buss kommer jeg 1 time før åpningstid) så ser jeg på tv på den modellen på jobben og refleksjon var ikke mye til problem der. til tross for mye lys på sentret.

Dra ned og se på en er mitt råd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...