Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er avstandsforelska deluxe:)

Gjest avstandsforelska_ts_

Anbefalte innlegg

Hei, her kommer enda en kjærlighetstråd :D

I ca. 1 år nå har jeg vært avstandsforelska, jeg er 17 år og han er 19. Jeg kjenner han ikke og vi har ingen felles venner, så jeg har aldri snakka med han. Nå jobber han på en matvarebutikk i nærheten av her jeg bor og jeg benytter enhver sjanse jeg har til å gå på butikken, bare for å se om han jobber!

Hver gang jeg møter han så sier han hei og smiler til meg. Det er også flere ganger jeg har sett at han ser på meg når han tror jeg ikke ser det og snur hodet med engang jeg ser hans vei. :love:

Problemet er at jeg er så utrolig sjenert spesielt når det gjelder gutter (sukk!) :blush: og vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Jeg måtte bare få det ut!

Tenkte også litt på å gi han en lapp der jeg spør om han vil finne på noe også nummeret mitt. Hvordan ville dere gutter reagert hvis dere fikk en sånn lapp fra ei dere ikke kjente?? Er det bedre at jeg får i gang en samtale også spør om vi skal finne på noe??

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du får snakket med han når han ikke sitter i kassen, når han er i kassen er det lett å bli avbrutt av kunder. Du kan spørre han om hjelp til noe, eller tips. Vis hele veien at du liker å snakke med han, at det ikke bare er noe du gjør fordi du trenger hjelp, med andre ord, vis at du er litt interessert. Så gjør du ikke mer, du handler ferdig og går. Så stikker du ned dit igjen ved en seinere anledning, ikke mer enn noen dager og slår av en prat igjen. Få samtalen inn på noe annet enn jobben. Så kan du kanskje spørre om nummeret hans, si at du kanskje vil sende en melding eller noe.

Bare tips.

Lenke til kommentar
Jeg ville bare gått til kassa, handlet det jeg skulle, og når han spør om du skal ha kvittering så svarer du "Ja gjerne, men du må skrive på telefonnummeret ditt".

Det funker både som en ice breaker, og det skaper litt latter. I tillegg får du kanskje nummeret hans :)

Hehe..den var bra! Men tror ikke jeg tørr å si det til han :D

Se om du får snakket med han når han ikke sitter i kassen, når han er i kassen er det lett å bli avbrutt av kunder. Du kan spørre han om hjelp til noe, eller tips. Vis hele veien at du liker å snakke med han, at det ikke bare er noe du gjør fordi du trenger hjelp, med andre ord, vis at du er litt interessert. Så gjør du ikke mer, du handler ferdig og går. Så stikker du ned dit igjen ved en seinere anledning, ikke mer enn noen dager og slår av en prat igjen. Få samtalen inn på noe annet enn jobben. Så kan du kanskje spørre om nummeret hans, si at du kanskje vil sende en melding eller noe.

Bare tips.

Det er ikke vanskeligere enn å spørre om nummeret hans, gutter er enkle. Han vil ikke avslå deg, lover ;) .

Takk for tipsene, jeg er fast bestemt på at jeg skal tørre å snakke med han til slutt :)

Lenke til kommentar

Broren min skrev et lite brev til ei jente i kassa på bensinstasjonen en gang, og det slo ann :)

Jeg synes en liten lapp med noen velvalgte ord og et nummer på er en søt idé :) du kan jo skrive at du har lyst til å bli kjent ellerno, så blir det ikke så stalker-ish :)

Samt hvorledes du ser bra ut eller ikke. Er du attraktiv så er det lettere for deg å få positiv respons enn hvis du ikke er det. Når han ikke kjenner deg, så har han lite annet å basere sin oppfattelse av deg på enn nettopp utsendet.

Hvor mange jenter kjenner du som ville sagt at "ja, jeg er attraktiv og tror at gutter synes det". Dessuten kan det være at han synes lappen er søt og tar kontakt om hun ikke har utringning eller whatev. Dersom han tar kontakt med henne bare pga utringningen tror jeg hun antageligvis kan klare seg bedre foruten.

Ja, selvtillit er kjempeflott, og alle ser bedre ut om man retter seg opp i ryggen og smiler. Jenta har sagt at hun er sjenert, og da tror jeg ikke det er i hennes natur å vifte med brystene foran en gutt hun vil bli kjent med.

Lenke til kommentar

Prøv å si et par ord ekstra hver gang du handler og ta det derifra, IKKE gjør som mange her foreslår å gå 'all in' med en gang.. ta det rolig, one step at a time.. bare hele tida ta det litt etter litt, hvis absolutt alt dere for øyeblikket sier til hverandre er 'hei?' så kan jo neste step være 'hei' også svarer han med med hei som vanlig, så kan du f.eks si 'så, du jobber mye skjønner jeg, hehe' også får du se hva som skjer og nyte eventryet du har foran deg ;)

Men ja, det er viktig å gjøre noe, men ikke overdriv, da du s ier du allerede er usikker med gutter er ikke dette noe som endrer seg over natta, men ta det rolig, one step at a time, det kan se ut som han liker deg litt, så da får du bare gi han flere grunner til å like deg : ) lykke til!

Lenke til kommentar
Stalker sier jeg bare ass. Nesten litt skummelt og ekkelt.

tyst på deg.

ville gjort det så lett som å spørre han mens han var på jobb.

men, kanskje ikke spørre han i kassa hvis det er lang kø? visse mennesker er jo ganske sjenerte med tanke på rødming osv.

lykke til:)

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Tusen takk til alle dere som har kommet med forslag og tips. :)

Tror nok jeg skal i første omgang se om jeg får starta en samtale som noen her har foreslått, også spøre om vi skal finne på noe. Må bare finne ut ca. hva jeg skal si og prøve og ikke begynne å skjelve sånn i stemmen..hehe.

Men takk igjen :D

Lenke til kommentar
Det er ikke vanskeligere enn å spørre om nummeret hans, gutter er enkle. Han vil ikke avslå deg, lover ;) .

jo. hvis hun er stygg.

gutter ser alltid på omslaget først. de fleste hvertfall.

betyr ikke at det er umulig. om jenta har sjarm og selvsikkerhet kan hun lett få en hot dude. hun må bare tørre å ta styringa litt. allikevel, utseendet er viktig.

Lenke til kommentar

jo. hvis hun er stygg.

gutter ser alltid på omslaget først. de fleste hvertfall.

betyr ikke at det er umulig. om jenta har sjarm og selvsikkerhet kan hun lett få en hot dude. hun må bare tørre å ta styringa litt. allikevel, utseendet er viktig.

Fint at du er ærlig om det, ihvertfall.

Men svært få jenter er fornøyde med sitt eget utseende, og da hjelper det ikke å få høre at man ikke har sjans om man er stygg. Det er ikke noe man får mer selvtillit av. Jeg tror de fleste uansett er klar over dette, så jeg tror ikke det er nødvendig å si det, da det kan gjøre jenter enda mer bevisst på hvordan de ser ut, og da pleier det å gå feil vei med selvtilliten. Når man ser seg selv for mye i speilet så klarer man alltid å se noe som ikke ser bra nok ut. Jenter er mestere i dette.

Hvis jenta skal klare å være sjarmerende og selvsikker så må hun tro at hun har noe å by på, og at hun er noe den gutten kan være interessert i. Man må prøve å tenke "sånn er jeg, og jeg er ei bra jente! Gutten går glipp av noe om han ikke prøver, og det er ikke mitt tap!", i stedet for å tenke "er jeg pen nok?".

Lenke til kommentar

Kjære deg :)

ALLE jenter har noe ved seg selv de er misfornøyd med. Det er sånn jenter er. Det trenger ikke å bety at de har masse problemer for det, men det er bare sånn det har blitt. Hvorfor tror du så mange jenter bruker så mye sminke? Ja, det er for å fremheve osv, men det er også for å skjule :p Hvorfor tror du så mange jenter er så opptatt av hva de har på seg?

Anywho...

Poenget mitt var at det er unødvendig å så det frøet som kan få jenta til å tvile på seg selv fordi hun kanskje ikke er "pen nok". Det er ikke det hun skal tenke på - hun skal tenke at hun er bra nok, og kanskje til og med at hun er best!

Lenke til kommentar

Kjære paaskehare, alle pynter seg, på en eller annen måte, kjøper klær de liker, parfyme osv. Jenter er ikke noe særegen art som er så forskjellige fra alle andre.

Men forstå dette, så kanskje du husker det til neste du prøver deg på en gutt, selvtillit og sjarm er sexy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...