Gå til innhold

Nytt skjermkort, hvor stor blir forbedringen?

koots

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en stasjonær PC som jeg lurte på å oppgradere litt.

Den har:

AMD Athlon 64 X2 1.9 GHz processor

2GB Ram

GeForce 7100 GS 128 MB

Windows XP Professional

Så, det jeg lurte på er hvor stor forbedringen vil bli om jeg bruker ca. 1000 kr på ett nytt skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en svak PSU og en ganske dårlig CPU (ser du har AM2). Men stortsett det meste av grafikkort du kan kjøpe blir bedre enn det du allerede har. Hvis du vil ha muligheten til å spille litt så kan du kjøpe et kort i 500 KR + kategorien som du helt sikkert kan spille mange spill med. Uansett så er det ikke noe særlig vits å kjøpe et veldig bra kort med tanke på hovedkort/CPU arkitekturen du har. Du kan sef. kjøpe et kort til 1000,- + som f.eks Radeon 4850. Men da må du uansett ha ny PSU.

Jeg tror at du vil få problemer med å drive selv 9600GT med den PSU-en. Så vet ikke helt hva jeg skal anbefale deg. Radeon 4670 kanskje http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=37572...led#ProductTabs Men vet ikke om strømforsyningen din holder for dette kortet heller

Edit: Tok et lite søk på Google. Ser ut som at 350W skal holde for 4670. http://www.eggxpert.com/forums/thread/404842.aspx Forøvrig leste jeg såvidt noen tester, og det ser ut til at 4670 er litt svakere enn 9600GT når det kommer til spill. Altså et meget bra spillkort.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Men Radeon HD 4670 har GDDR3 teknologi, jeg tror min maskin kun er kompitabel med DDR2

Det er hovedkortet ditt som er kompatibel med DDR2 RAM :) Har ingenting med grafikkortet å gjøre :) Så du kan fint bruke det kortet :)

Kort og godt: Hvis du vil ha et grafikkort som du vil kunne spille mange spill på, uten å oppgradere resten av maskinen så er dette kortet jeg ville ha gått for om jeg var deg. Mye for pengene.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...