Dr3as Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Skal ha en meny der valgene skal ha under valg og vil ha det til å komme opp slik: valg1 valg2 valg21 valg22 valg3 vis valg 2 er trykka på, det jeg lurer på er åssen jeg gjør dette i praksis, er jo ikke no vanskelig å hente ut "hoved menyen", men hvordan blir det nå jeg plutselig skal ha undervalgene frem. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 har du dreamweaver.. tror det skal være noe der.. Dette er mer et javascript enn php. Sjekk ut denne eller kanskje denne... Sikker på at du finner noe der! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 tror du misforsto litt. det skal ikke skje automatisk, siden skal lisom reloades.. altså ikke javascript.. js måten er sikkert bedre men altså problemet mitt er når jeg skjører spørringa, åssen skal jeg få en spørring inni der igjen. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 hmm, blir kanksje litt feil og kalle den dynamisk men den er jo dynamisk på en måte Lenke til kommentar
magikern Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 if(isset($_REQUEST['page'])) if($_REQUEST['page'] == 'forsiden') { echo(" valg1<br> valg2 <br> valg3 <br> "); }elseif($_REQUEST['page'] == 'side2') { echo(" valg1 valg2 valg21 valg22 valg3 "); }else{} jeg bruker ca noe sånnt på weben min(husker ikke koden helt i huet akkurat nå), ta en titt på magikern.sytes.net/ trykk på feks info på menyen der, hvis du vil ha sånn som jeg har da så er det noe lignende av det over her jeg bruker. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 vel, nå henter jeg dette ut av en database, så skal lisom være slik at når jeg oppdaterer databasen skal siden bli anderledes. derfor "dynamisk" Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 kom på et eksempelt. slik som komplett var, og masse nettbutikker er, du trykker på hardisker, siden reloader og du får undermeny under hardisker med ata s-ata etc, bare dette skal jobbe mot en mysqldb, så det skal være enkelt å oppdatere. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 sliter med samme problemet selv, men skal se om jeg får til noe snart. er ikke lett Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Du har ingen ideer eller noe jeg kan teste med da? skal si fra om jeg greier det. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 har ikke kommet lengre en dette: $sql= mysql_query("SELECT name, link, alt FROM parentMenu") or die ("feil i databasen."); while ($rows = mysql_fetch_array($sql)){ $name=$rows['name']; $link=$rows['link']; $alt= $rows['alt']; if (is_null ($link)){?> <b><?php echo $name;"n" ?></b><br> <?php } else {?> <a href="<?php echo $link?>" alt="<?php echo $alt?>"><b><?php echo $name;"n" ?></b></a> <?php } }; ?> dersom det finnes verdi i link fra databasen så sriver jeg de navnene som html. de som ikke har link er over-elementer som jeg mangler den siste biten for denne delen. :-( Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Her er det enkelt forklart Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 fått det til nå. jeg har nemlig en IF inni while'n som henter ut den første delen med hoved menyen. så når den riktige id'n kommer stopper den whilen, og kjører en ny while inni der så når det er gjort går den tilbake tildet den drev med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå