Gjest Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) hei. jeg er veldig ny med smarthphoner. jeg har samsung Innov8. Den er veldig herlig, og jeg er veldig glad. spørsmål 1: Hvordan vet jeg hvilket nett jeg bruker? om jeg bruker 3G-nettet som er gratis, eller om jeg bruker mobildekningen? er det noe ikon eller noen switch man kan bruke? og hvilken nettleser burde jeg bruke? Den som er der fra før, eller burde jeg laste ned opera mini? Jeg vet aldri om jeg bruker penger eller ikke. spørsmål 2: det er alltid på menyen vist at det er flere programmer som kjører. Hvordan vet jeg at jeg har gått ordntlig ut av dem? er det noen enkle ting man kan gjøre med dette? Endret 25. desember 2008 av Gjest Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Du går ut av et program når du trykker exit i programmet. Hva mener du med at 3g er gratis mens gsm ikke er det? Mobilen vil alltid bruke det raskeste nettet, men om det er på mobilnettet skal det ikke være noen priforskjell. Det er uansett mobilnett. Den kan ikke bruke gsm når du er koblet på 3g, er bare kobla på en av gangen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 men hvordan holder man oversikt over hvilke program som er oppe? og hvordan kan man se hvilket nett man er koblet til, og hvordan kan man vite når internett koster penger og når det er gratis? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Alt nett untatt trådløst nettverk koster penger. Regner med at det kommer opp en dialog som spør hver gang et program prøver å koble seg på nett. Jeg anbefaler deg å sette deg inn i hva de forksjellige tingene er. wlan, 3g og gsm for eksempel. gsm er mobilnett, 3g er raskt mobilnett, og wlan er trådløst nettverk pcer bruker hjemme eller på jobben. Når mobilen er på wlan er det gratis, de andre koster penger. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 åja, jeg har ikke helt oversikt skjønner jeg. men f.eks om jeg er på nettleseren på innov8, da vet jeg ikke om det koster penger :| Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Spør den ikke hver gang du åpner nettleseren på nytt hvilket nettverk den skal koble på? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 nei :S :S den bare åpner det automatisk og det er litt forvirrende Lenke til kommentar
smilys Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 nei :S :S den bare åpner det automatisk og det er litt forvirrende Du kan sette opp under innstillinger - generelt i nettleseren at den skal spørre hvilken tilkobling den skal bruke. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 okei tusen takk jeg fant det ut. er det noen som vet om det finnes en knapp for å få opp åpne programmer, eller om man kan sette det på i meny. at det kommer sånn vindu opp med programmer som kjører? Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Kan du forklare hvordan du gjorde det? For å se hva slags programmer som kjører holder du bare inne menyknappen en liten stund. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Men er det ikkje noko ikon som viser at telefonen er tilkoblet Wlan? Sliter litt med at eg ikkje veit når eg er tilkoblet Wlanet heime, og når eg berre køyre på 3G. Edit: Fant svaret på det, eit lite ikon oppe i høgre hjørne. Men no lure eg på korleis ein kan gjere sånn at det koble seg automatisk til ? Endret 25. januar 2009 av Heize Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå