Gå til innhold

Samsung innov8: Lukke programmer fullstendig og hvordan vite hvilket nett som brukes?

Gjest

Anbefalte innlegg

hei. jeg er veldig ny med smarthphoner. jeg har samsung Innov8. Den er veldig herlig, og jeg er veldig glad.

spørsmål 1: Hvordan vet jeg hvilket nett jeg bruker? om jeg bruker 3G-nettet som er gratis, eller om jeg bruker mobildekningen? er det noe ikon eller noen switch man kan bruke? og hvilken nettleser burde jeg bruke? Den som er der fra før, eller burde jeg laste ned opera mini? Jeg vet aldri om jeg bruker penger eller ikke.

spørsmål 2: det er alltid på menyen vist at det er flere programmer som kjører. Hvordan vet jeg at jeg har gått ordntlig ut av dem? er det noen enkle ting man kan gjøre med dette?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går ut av et program når du trykker exit i programmet.

Hva mener du med at 3g er gratis mens gsm ikke er det? Mobilen vil alltid bruke det raskeste nettet, men om det er på mobilnettet skal det ikke være noen priforskjell. Det er uansett mobilnett. Den kan ikke bruke gsm når du er koblet på 3g, er bare kobla på en av gangen.

Lenke til kommentar

men hvordan holder man oversikt over hvilke program som er oppe? og hvordan kan man se hvilket nett man er koblet til, og hvordan kan man vite når internett koster penger og når det er gratis?

Lenke til kommentar

Alt nett untatt trådløst nettverk koster penger. Regner med at det kommer opp en dialog som spør hver gang et program prøver å koble seg på nett.

Jeg anbefaler deg å sette deg inn i hva de forksjellige tingene er. wlan, 3g og gsm for eksempel. gsm er mobilnett, 3g er raskt mobilnett, og wlan er trådløst nettverk pcer bruker hjemme eller på jobben. Når mobilen er på wlan er det gratis, de andre koster penger.

Lenke til kommentar

okei tusen takk jeg fant det ut. er det noen som vet om det finnes en knapp for å få opp åpne programmer, eller om man kan sette det på i meny. at det kommer sånn vindu opp med programmer som kjører?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Men er det ikkje noko ikon som viser at telefonen er tilkoblet Wlan?

Sliter litt med at eg ikkje veit når eg er tilkoblet Wlanet heime, og når eg berre køyre på 3G.

Edit:

Fant svaret på det, eit lite ikon oppe i høgre hjørne.

Men no lure eg på korleis ein kan gjere sånn at det koble seg automatisk til ?

Endret av Heize
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...