Sigmund_Freud Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Når jeg dro hjem for å feire jul med familien igår ble jeg møt med familiemiddag og en laptop med virus. Da jeg ikke er så komfortabel med Vista fant jeg enkelt og greit frem installasjons-DVDen som fulgte med og tenkte å ta en clean installastion (slette all brukerdata, "som ny"). Selve prosessen tok laaaang tid (snakker flere timer), og etter at alt er ferdig får jeg svart skjerm med musepekker eller at den står å loader (den grønne Vista-saken) uten å komme videre. Er det noe triks for å gjøre en clean Vista-installasjon? Med feilsøkingsverktøyet du får frem ved å avbryte oppstart med F12 får jeg frem følgende: Error code 0146 Msg: Error code 2000-0146 Endret 25. desember 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
zvein Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Når jeg dro hjem for å feire jul med familien igår ble jeg møt med familiemiddag og en laptop med virus. Da jeg ikke er så komfortabel med Vista fant jeg enkelt og greit frem installasjons-DVDen som fulgte med og tenkte å ta en clean installastion (slette all brukerdata, "som ny"). Selve prosessen tok laaaang tid (snakker flere timer), og etter at alt er ferdig får jeg svart skjerm med musepekker eller at den står å loader (den grønne Vista-saken) uten å komme videre. Er det noe triks for å gjøre en clean Vista-installasjon? Med feilsøkingsverktøyet du får frem ved å avbryte oppstart med F12 får jeg frem følgende: Error code 0146 Msg: Error code 2000-0146 Hvis dette er en Dell laptop, og du får de feilmeldingene når du kjører diagnose ved å trykke F12, så betyr det mest sannsynlig at harddisken på maskinen er på vei til å ryke. Dells Supportsider Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Takker. Skal ta en prat med Dell imorgen... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Er noen uker siden jeg fikk fikset problemet nå, men det er jo greit å skrive det her med tanke på fremtidige Google-treff... Dell sendte en ny harddisk med bud, og dagen etter hadde jeg fått byttet harddisken. Det løste imidlertid ikke problemet så feilmeldingen var nok forbundet med en pågående slitasjeskade, og ikke så akutt at det hindret installasjon. Etter flere runder hvor jeg etter å ha snakket med Dell prøvde forskjellige måter å installere på for så å kunne melde tilbake at det fortsatt ikke fungerte fikk jeg mistanke om at det var Vista-disken det var noe feil med. Jeg lastet derfor ned Windows 7 Beta, og fikk installert det uten problemer. Dell sendte dermed en ny Vista-disk, og alt er nå iorden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå