Gå til innhold

Feil med wlan?

towoha

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå installert Ubuntu på min maskin og alt virker helt makaløst :) Men det må være noe feil med wlan forbindelsen min... Altså da jeg er tilkoblet nettverket og jeg går i "Connection Information" i nettverksinstillingene får jeg opp at jeg her 48% styrke og at hastigheten er på 1Mb/s... :thumbdown::ermm: Da jeg kjører nedlasting av oppdateringspakker får jeg at nedlastingshastighet ligger på alt mellom 10-50 kB/s... Også går jeg på nett så virker det som det går sånn tåelig raskere, men ikke mye hastighet å skryte av der eller :( I maskina mi sitter det ett D-Link Wireless N trådløs PCI-adapter DWA-547 og jeg bruker en D-Link Wireless N trådløs bredbåndsruter DIR-635.

Er det noe driver jeg bør kjøre jeg ikke har? Er det noe jeg har gjort galt på min maskin? Noen som har noen forslag til hva jeg bør gjøre???

Mvh

Torbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt samme problemet, men har en kamerat som har slitt med dårlige hastigheter og slikt. Da var det faktisk den trådløse routeren som var synderen. Husker ikke hvilken router det var snakk om, men den taklet Linux dårlig av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

nesten garantert routeren. trenger ikke ha noe med GNU/Linux å gjøre heller. har en router som skal gi 54mbps men som gir noen hundre kbps - om jeg er heldig. både i GNU/Linux og Windows. det er tilsynelatende ingen grunn for det heller.

løsning? jeg kjøpte switch og bruker ethernetkabel ;)

Lenke til kommentar

Det kan umulig være routeren! Jeg har nå testet flere maskiner med blandt annet, Win XP, Win Vista og Acer One sitt Linux opperativsys + Mint og Gnome. Alle de fungerer bra på annen maskin med annen hardware.

Noen andre som vet noe?

Lenke til kommentar

Dersom Ubuntu også var i siste versjon (og begge var oppdatert), har jeg ingen logisk forklaring på hvorfor det er som det er da Mint følger Ubuntu veldig nærme hva gjelder kjerneoppdateringer og lignende, så hardwarekompatibilitet burde være praktisk talt identisk.

Jeg hadde rapportert buggen på Launchpad og brukt Mint inntil videre.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest litt om det på den store weben og funnet det er problemer med dette kortet, men har funnet at madwifi har en driver som vistnok skal funke men da bare på 802.11b/g Altså N funker ikke. Skal prøve driveren nå straks. Det blir jo uansett bedring fra 1 Mb/s...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...