kasamo2 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg vet ikke om jeg har posta denna feil men, da får bare moderatorene flytte deb vis de vill. Jeg lurer hva dere ville kjøp hva tror dere lønner seg best. En pc til ca 12-13k ned en 24" skjerm til 3000 eller en ps3 med 4000kr skjerm som blir ca 8k til sammen. Ps: Jeg kobler z-5500 til pc'en eller ps3 også vis det har noe betydning. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Fordeler med PC: Surfing Msn Tekstbehandling Oppgraderbar Bedre mediamuligheter Mus og tastatur. Mange foretrekker mus i fps Mulighet for kontroller, om det er ønskelig. Fordeler med PS3 Dedikert system Mer stabilt Kan sitte tilbakelent i sofaen og spille Bedre skjerm Spilltittler kommer tidligere til konsoll enn pc Garantert at maskinen klarer å kjøre spillet Selv liker jeg best å spille på konsoll, derfor ville nok jeg valgt en ps3. Spesiellt om du har en brukbar pc fra før av til alt det andre. Om du ikke har pc derimot, så er det kanskje ikke så dumt å gå for dette, da det er brukende til mye mer enn en ps3. Det er også mange som ikke kan fordra å spille fps spill med analogstikker, og på ps3 har man i de fleste tilfeller ikke noe valg. Jeg spillte kun slike spill på pc før, men etter cod4 så fikk jeg teken på analgostikkene. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Spørs hva du har lyst på, ønsker du deg en konsoll, en Blu-ray spiller og de eksklusive spillene som du får på PS3, så kjøper du PS3. Men du får en veldig kraftigere PC til den prisen du listet (sammenlignet med PS3), men det er allikevel noe spesielt å slacke i sofaen med en kontroller. Dette blir et valg basert på din egen smak, og det blir helt feil og spørre folk her om råd uten å liste opp hva du ønsker ut av ditt eventuelle innkjøp. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 F"#.. jeg glemte Blu-ray Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 skal du bruke pc til spill må du skifte pc hver måned får å spille de nye spillene, konsoll er bedre fordi du slipper å oppgradere skjermkortet hver uke. angående at konsoll er dårlig som media mulighet er egentlig litt drøy. har en kjenning av meg som ikke alt for lengesiden kjøpte en ps3, genialt til bruk som mediabibliotek, alt er så ryddig, bilder ligger under en egen kategori, filmer under sin egen og musikk under sin egen kategori. skal du kjøpe en maskin som bare skal brukes til spill er ps3 bedre enn pc siden en pc egentlig er skapt får arbeid og ikke spill. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 skal du bruke pc til spill må du skifte pc hver måned får å spille de nye spillene, konsoll er bedre fordi du slipper å oppgradere skjermkortet hver uke. angående at konsoll er dårlig som media mulighet er egentlig litt drøy. har en kjenning av meg som ikke alt for lengesiden kjøpte en ps3, genialt til bruk som mediabibliotek, alt er så ryddig, bilder ligger under en egen kategori, filmer under sin egen og musikk under sin egen kategori. skal du kjøpe en maskin som bare skal brukes til spill er ps3 bedre enn pc siden en pc egentlig er skapt får arbeid og ikke spill. Kjøper du en pc i dag i den prisklassen, så vil den holde noen år. Kanskje greit og ikke komme med feilinformasjon og pisspreik her! Sitter på en god PC, X360 og PS3 ++, og uten PC'en så har konsollene vært rimelig dårligere som mediasenter. Du trenger en ok PC for å få konsollene til å være gode mediasenter (ved hjelp av TVersity f.eks). Mener heller ikke at man kan påstå at PS3 er bedre som en spillmaskin enn en PC, det er helt avhengig av hvilke spill man liker. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 skal du bruke pc til spill må du skifte pc hver måned får å spille de nye spillene, konsoll er bedre fordi du slipper å oppgradere skjermkortet hver uke. angående at konsoll er dårlig som media mulighet er egentlig litt drøy. har en kjenning av meg som ikke alt for lengesiden kjøpte en ps3, genialt til bruk som mediabibliotek, alt er så ryddig, bilder ligger under en egen kategori, filmer under sin egen og musikk under sin egen kategori. skal du kjøpe en maskin som bare skal brukes til spill er ps3 bedre enn pc siden en pc egentlig er skapt får arbeid og ikke spill. Først og frems er det ikke noe vits i å overdrive såpass. Kjøper du er fett skjermkort og ellers allright pc i dag, så kan du kjøre god grafikk i hvertfall et år fremmover. To år, om du ikke har noe å mot å justere ned grafikken en smule. Og da er det nok med å innvesetere i et nytt skjermkort til et par tusenlapper, ikke en ny pc. Så til mediamulighetene. Ja, ps3 har forbedret seg kraftig, men fortsatt langt i fra så god som en pc. Dessuten er du nesten avhengig av å ha en pc som mediaserver. Og angående ryddighet, det er MER ryddig i et mediasenter på en pc, enn det er på ps3. Så til siste punktet ditt, så yter en pc mye bedre enn en ps3, og du vil klare bedre grafikk på en pc. Men jeg er enig med deg på ett punk, skal du kun spille, så kjøp ps3. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg er selv en tradisjonell PC-spiller, men etter at PS3 kom i hus, så spiller jeg mindre og mindre på PC. Maskinen jeg har var en kraftig spill PC for 1,5 år siden men begynner forsiktig å seile akterut. Jeg tviler jeg kommer til å bruke noe særlig på oppgradering neste gang. Føler man får utrolig mye mer for 3000-4000 kroner når man kjøper en PS3 enn et skjermkort til samme prisen. Som en annen sa, er det greit med en ok PC som man kan bruke som mediasenter samt enkelte titler man kun får til PC. Så jeg kommer nok til å spille mest på konsoll fremover enn PC. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Ja, etter jeg har lest imellom så vil nok de fleste skaffe en ps3. Ja, jeg hadde tenkt og bruke den til spill og film(siden blue-ray) Har en toshiba laptop nå. Funker helt greit på nettspill og lette spill som gta sa osv... Men takler ikke alle modder like bra da:P Glemte kanskje og poste at jeg skulle bruke den til spill og film. Skulle dra i selskap om en halvtime og da måtte jeg dusje osv... som jeg ikke hadde gjort. Men bare for og være sikker... Ps3 er vel bedre en x360? Dere som holder med xbox vil nokk si xbox men hvem er lissom kongen av de 2? Det er vel ps3 siden koster en tusenlapp mere pluss blue-ray og litt bedre grafikk på spill? Søskenbarnet mitt har en ps3 og jeg kobla det til z-5500 med optisk. Mye finere lyd en det eksterne creative lydkortet mitt(uansett begge gikk på optisk) Ps: Noen andre som har noen meninger? om pc, ps3 og xbox360 vis dere skal si noe om det. Å så kom jeg på at ps3 har gratis online, som ikke xbox har. Endret 25. desember 2008 av kasamo2 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 så vit som jeg vet så har ikke xbox blueray. noe annet jeg hater med xbox er at den følger microsoft's idiotiske ideologi, "vi lager mange versjoner, en billig som suger, en middels som er som passe og en overpriset som har nesten alt". nei... takk gud for at sony ikke har dette, de oppgraderer bare spillemaskinene sine istedenfor å lage en drøss med forskjellige dritt. gå får ps3 du, tror du angrer mindre på den enn om du kjøper xbox Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har som sagt både en kraftig PC, PS3 og X360. PS3 er egentlig ikke noe kraftigere enn en X360, på sikt så kanskje utviklere klarer å utnytte Cell prosessoren bedre, men pr i dag så presterer disse to konsollene likt. Men det er ikke noe Blu-ray drev med på en X360, den benytter vanlige DVD'er. Hvis spill er hovedfokuset så ta heller å se hva de to konsollene har av spill, og baser ditt valg ut i fra det. Hvis Blu-ray er viktigst så går du selvsagt for PS3. så vit som jeg vet så har ikke xbox blueray. noe annet jeg hater med xbox er at den følger microsoft's idiotiske ideologi, "vi lager mange versjoner, en billig som suger, en middels som er som passe og en overpriset som har nesten alt". nei... takk gud for at sony ikke har dette, de oppgraderer bare spillemaskinene sine istedenfor å lage en drøss med forskjellige dritt. gå får ps3 du, tror du angrer mindre på den enn om du kjøper xbox Kanskje ikke så smart å skyte med hagle i glasshus? Sony har virkelig bæsjet på leggen med tanke på dette, de har ikke bare lansert en haug med forskjellige modeller (som i utgangspunktet eneste forskjellen var størrelsen på harddisken), men de har også kuttet ut masse av funksjonalitet på de nyere modellene (PS2 støtte, minnelesere++). På X360 kan du i det minste kjøpe den billigste modellen, og i ettertid kjøpe på alle tingene som "topp modellen" har. Du kan sannsynligvis aldri få samme funksjonalitet i nyere PS3, som det som var på de gamle modellene. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Ja, tror egentelig ps3 ville passet bedre en pc og xbox til med. Med tanke på blue-ray. Men xbox har optisk sant? Eller så er det bare dumt. Da hadde det vært helt! klart at jeg ville vagt ps3 framfor den. Men er vel det sannsynligvis. Endret 25. desember 2008 av kasamo2 Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Oi oi oi! Her stiller du et spørsmål som har potensialet til å gjøre denne tråden mange sider lang, ene og alene pga du setter xbox360 opp mot PS3. Før dette utvikler seg. Begge er kjempeflotte spillkonsoller. Så er det sagt. Sony har nok valgt å gjøre PS3 til litt mer multimediamaskin med sin webbrowser og blu-ray, samt åpen løsning når det kommer til 3parts utviklere osv. Når det kommer til å kjøre spill, så er begge likeverdige mer eller mindre per dags dato. Endret 25. desember 2008 av langtongting Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg vet ikke om jeg har posta denna feil men, da får bare moderatorene flytte deb vis de vill.Jeg lurer hva dere ville kjøp hva tror dere lønner seg best. En pc til ca 12-13k ned en 24" skjerm til 3000 eller en ps3 med 4000kr skjerm som blir ca 8k til sammen. Ps: Jeg kobler z-5500 til pc'en eller ps3 også vis det har noe betydning. hvis jeg hadde hatt 16-17k til disp hadde jeg kjøpt: ps3 - 4000 3 spill + kontroller - 2000 lett laptop til msn, surfing, lasting mm - 3000 tv ~42" - 7-8000 hadde ikke greid å bare bruke 8k på ps3 pakka edit: hvis du allrede har en stasjonr pc til din disp, kan du kanskje fjerne laptop til 3k fra lista. men den er jo uansett kjekk til skole bruk Endret 25. desember 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) hvis jeg hadde hatt 16-17k til disp hadde jeg kjøpt: ps3 - 4000 3 spill + kontroller - 2000 lett laptop til msn, surfing, lasting mm - 3000 tv ~42" - 7-8000 hadde ikke greid å bare bruke 8k på ps3 pakka edit: hvis du allrede har en stasjonr pc til din disp, kan du kanskje fjerne laptop til 3k fra lista. men den er jo uansett kjekk til skole bruk Har en laptop som funker fint til det du nevnte. Får ps3 for ca 4000kr ja. Håper jeg får en tv skjerm for ca 4-5k jeg har ca bare 2 meter til der jeg sitter og tv'en så jeg tror 32" vil holde for meg da. Er jo vant med en 20" nå da... lol så blir 12" større. Skal ha en go-kart motor også så kan egentlig ikke gå så mye lengere en 8k... Men xbox har optisk sant? Endret 25. desember 2008 av kasamo2 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 både ps3 og xbox360 har optisk lydkanal ja Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 både ps3 og xbox360 har optisk lydkanal ja Okay, ja glemte spill og ekstra kontroll... blir noe mere da ja. Men de tar jeg som det kommer. Kjøper spill etterhvert. Etter jeg har skaffe go-kart motor tv og ps3 så går nok en del av pengene til spill, så blir nok i orden det også. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hvorfor velge? Slå av en tusenlapp eller to fra "PC-pengene" og kjøp en 360. Så har du både PC og den råeste spillekonsollen på markedet idag. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hvorfor velge? Slå av en tusenlapp eller to fra "PC-pengene" og kjøp en 360. Så har du både PC og den råeste spillekonsollen på markedet idag. virker som han trenger en tv også. crt tv duger hvertfall IKKE til ps3 Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Hvorfor velge? Slå av en tusenlapp eller to fra "PC-pengene" og kjøp en 360. Så har du både PC og den råeste spillekonsollen på markedet idag. virker som han trenger en tv også. crt tv duger hvertfall IKKE til ps3 Nei, det er helt klart har prøvd det på crt tv. Er helt dødt. Tror jeg skaffer meg ps3 og tv jeg. Dere kan fortsette postinga, men har egentelig bestemt meg for ps3 og tv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå