Nerowulf Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Nå har den stasjonære PC'n min gått over til å bruke 4-bits farger med en oppløsning på 640 X 480... Etter at jeg har startet PC'n så får jeg en melding: Warning Please reinstall/update the display driver and program. Så får jeg opp en melding til: EXPERTool: Display Control Panel If you were in the middle of something... Please tell Mictosoft Send error, Don't Send Klarte å få lurt til meg å laste ned den siste nVidia-driveren, funket ikke. Har også prøvd å rulle tilbake til siste fungerende driver. (Men jeg tror faktisk at det verken er skjermkortet eller driveren sin feil at skjermbildet er helt føkka). Da jeg skulle hendte nVidia-driveren, ble jeg ofte møtt med meldingen som kom med en rapport om at FireFox kunne ikke fortsette (Send error, Don't Send osv.) For meg virker det som om systemet mitt er veldig ustabilt. Jeg har som regel skyldt på skjermkortet når det gjelder ting som at spillet fryser, nv4_disp.dll error, osv. Men også til andre tider syns jeg PC'n min oppfører seg litt rart. F eks når jeg skal unrar'e filer, så får jeg error-meldinger om at filene er korrupte, mens ingen andre har det samme problemet. Kan noen hjelpe meg med å finne hva som er feilen, evt. hvilken komponent som er syndebukken? Edit: System-specc --> se profilen min. Tillegsinformasjon Takk Endret 25. desember 2008 av Nerowulf Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Dette minner veldig om problemene med pcen min. for gjevnlig bluescreens, programmer crasher random og har måtte ty til og reinstallere windows 5-10 ganger de siste månedene.... ny pc er på vei nå da Er mest sannsynelig hovedkortet ditt som er på tur Endret 25. desember 2008 av Smurfn Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Takk for svar. Så du foreslår at det er hovedkortet som er "syndebukken"? Får se litt nærmere på den da. Edit: er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne ut om det er HK som er defekt (helst uten å måtte bytte det først) Endret 25. desember 2008 av Nerowulf Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 bare og begynne og feilsøke; prøve annen ram/1 og 1 brikke, annet skjermkort, prøve og starte pcen med bare det mest nødvendige osv. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har nettopp ordnet en bærbar HP med 4 bit fargedybde og lav oppløsning. Avinstaller driveren til skjermkortet helt. Rydd opp generellt med CCleaner. Last ned nyeste driver til Nvidia fra Laptopvideo2go. Velg den nyeste driveren og last ned. Last også ned en fil som heter <Modded inf>. Extrakter filen med winrar og kopier modded inf over i mappen. Svar ja til å erstatte filen. Installer deretter driveren. Restart. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) men jeg har ett lite problem der... Jeg har ikke skjermkort, ram-brikker, hovedkort, prosessorer til overs. Så det blir litt vanskelig å få testet det ut. Og jeg er så gjerrig at jeg gidder ikke å kjøpe komponenter slik at jeg har to sett data-deler Edit: Skal prøve det du sa Trainman. (Hvis jeg klarer å utføre noe som helst med det ustabile systemet ) Endret 25. desember 2008 av Nerowulf Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Prøvde som du sa Trainman. Det jeg gjorde var å kjøre CCleaner. Avinstallerte skjermkortdriveren. Nå fungerte PC'en normalt igjen. Så installerte jeg siste driveren. Jeg fikk tilbake "utseende", pluss at programmene kjørte mer stabilt. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Da er det i orden igjen med andre ord? I såfall fine ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå