Gå til innhold

Mangler menyer EOS 1000D

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av et Canon EOS 1000D.

Har nå satt meg ned for å lære meg menyene, men har funnet ut at det mangler 3 faner i menyen. I følge de tutorials jeg har vært gjennom skal det være 7, mens jeg har bare 4. Mangler bl.a. alt som har med Live View å gjøre.

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det har noe med viss du bruker et gammelt objektiv. For de har ikke alle funksjonene som nye har. Kjøp et nytt og sett på, virker det ikke da, da får du få noen kamera kyndige til og se på det. Elles får du nytt hus hos levrandøren du kjøpte den hos:)

Det har nok ikke noe med et gammelt objektiv å gjøre.

Men det nok som det sies, man må endre noe i menyene.

Som alltid: Det lønner seg å lese manualen. Nøye. Fra perm til perm. Og flere ganger.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg tipper kameraet er innstilt på "simple menus" eller noe tilsvarende. Se om du finner et menyvalg for å slå på "full menu". Tror ikke det har noe med hvilket program kameraet står på.

Jo, modus har noe å si.

På mitt 450D har man mye mindre menyvalg (og faner) når kameraet står på grønnauto.

Kan blant annet ikke velge liveview.

Lenke til kommentar
Jeg tipper kameraet er innstilt på "simple menus" eller noe tilsvarende. Se om du finner et menyvalg for å slå på "full menu". Tror ikke det har noe med hvilket program kameraet står på.

Jo, modus har noe å si.

På mitt 450D har man mye mindre menyvalg (og faner) når kameraet står på grønnauto.

Der løste du saken!

Lenke til kommentar

Jo, modus har noe å si.

Der løste du saken!

Hvis det var ironisk, så må jeg virkelig beklage at jeg prøvde å bidra! :)

Rotet selv med akkurat det der i starten, så tenkte kanskje han hadde samme problem.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...