nilshj Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har gått til innkjøp av et Canon EOS 1000D. Har nå satt meg ned for å lære meg menyene, men har funnet ut at det mangler 3 faner i menyen. I følge de tutorials jeg har vært gjennom skal det være 7, mens jeg har bare 4. Mangler bl.a. alt som har med Live View å gjøre. Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mange menyer kommer ikke frem når kameraet står i "grønn firkant" modus. Tom Lenke til kommentar
nilshj Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Mange menyer kommer ikke frem når kameraet står i "grønn firkant" modus. Tom Takker, men fortsatt ingen Live View.... Mulig det kan ha med at jeg kun kjøpte huset, og satt på et objektiv fra et Eos jeg hadde fra før. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Finner du ikke live-view når kameraet står i verken P eller M? Uansett, ikke bruk tid på å lete etter det. Tapper bare batteriet med en gang du tar det på Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Joda, det har nok LiveView, du må imidlertid inn i en eller annen meny for å aktivere det først. Det står beskrevet i manualen et sted. Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tror det har noe med viss du bruker et gammelt objektiv. For de har ikke alle funksjonene som nye har. Kjøp et nytt og sett på, virker det ikke da, da får du få noen kamera kyndige til og se på det. Elles får du nytt hus hos levrandøren du kjøpte den hos:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tror det har noe med viss du bruker et gammelt objektiv. For de har ikke alle funksjonene som nye har. Kjøp et nytt og sett på, virker det ikke da, da får du få noen kamera kyndige til og se på det. Elles får du nytt hus hos levrandøren du kjøpte den hos:) Det har nok ikke noe med et gammelt objektiv å gjøre. Men det nok som det sies, man må endre noe i menyene. Som alltid: Det lønner seg å lese manualen. Nøye. Fra perm til perm. Og flere ganger. Tom Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg tipper kameraet er innstilt på "simple menus" eller noe tilsvarende. Se om du finner et menyvalg for å slå på "full menu". Tror ikke det har noe med hvilket program kameraet står på. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg tipper kameraet er innstilt på "simple menus" eller noe tilsvarende. Se om du finner et menyvalg for å slå på "full menu". Tror ikke det har noe med hvilket program kameraet står på. Tror ikke Canon har den forskjellen - det er vel bare Nikon? Tom Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg tipper kameraet er innstilt på "simple menus" eller noe tilsvarende. Se om du finner et menyvalg for å slå på "full menu". Tror ikke det har noe med hvilket program kameraet står på. Jo, modus har noe å si. På mitt 450D har man mye mindre menyvalg (og faner) når kameraet står på grønnauto. Kan blant annet ikke velge liveview. Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg tipper kameraet er innstilt på "simple menus" eller noe tilsvarende. Se om du finner et menyvalg for å slå på "full menu". Tror ikke det har noe med hvilket program kameraet står på. Jo, modus har noe å si. På mitt 450D har man mye mindre menyvalg (og faner) når kameraet står på grønnauto. Kan blant annet ikke velge liveview. Der løste du saken! Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg tipper kameraet er innstilt på "simple menus" eller noe tilsvarende. Se om du finner et menyvalg for å slå på "full menu". Tror ikke det har noe med hvilket program kameraet står på. Jo, modus har noe å si. På mitt 450D har man mye mindre menyvalg (og faner) når kameraet står på grønnauto. Kan blant annet ikke velge liveview. Der løste du saken! Hvis det var ironisk, så må jeg virkelig beklage at jeg prøvde å bidra! Rotet selv med akkurat det der i starten, så tenkte kanskje han hadde samme problem. Endret 25. desember 2008 av Haansi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå