Kdubb Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg lurte på om det er skadelig for komponentene i pc'en hvis +5volten og +3,3volten ikke leverer nok strøm. +5v er på 4,76, mens +3,3v er på 2,58. Maskiner er 100% stabil og består av følgene komponenter. Q-tec 450W xp2400 9700 3*120GB 5 vifter Har hørt at man kan skru på noe i strømforsyningen slik at den levere mer strøm, er det mulig? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg hakke peiling på det, men produsenten av strømforsyninga vet vel det. Du kan jo gå til internett siden dems og se hva du finner. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du får ikke 100% rett spenning, men jeg tror det er en feilprosent på 5%. Dette er ofte mer enn 5% grunnnet det dårlige strømnettet i norge. Er du fantast, kan du kjøpe en spesiell og DYR UPS, som likeretter strømmen, og så genererer vekslestrøm igjen. 230V med SVÆRT lite variasjon. Det er skadelig med for mye variasjon, det sies at mye pc-utstyr går dukken grunnet feil spenninger. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du får ikke 100% rett spenning, men jeg tror det er en feilprosent på 5%. Dette er ofte mer enn 5% grunnnet det dårlige strømnettet i norge. Er du fantast, kan du kjøpe en spesiell og DYR UPS, som likeretter strømmen, og så genererer vekslestrøm igjen. 230V med SVÆRT lite variasjon. Det er skadelig med for mye variasjon, det sies at mye pc-utstyr går dukken grunnet feil spenninger. Man behøver ikke være fantast for å kjøpe en online UPS, som det heter. Joda, det koster litt (ca. 6 000,-) for å beskytte en PC/server på 700 VA (490 W), men i forhold til hvilke summer veldig mange her inne bruker på PC deler, og hvor mye det koster å få igjen den informasjon som blir borte ved en evt. kræsj, så er det vel kanskje ikke så mye lenger, eller....? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 trodde man fikk slike for etpar tusen nå for tiden? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Bare maskinen ikke er ustabil, er det ikke noe prob eller... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 den klokker dårligere :x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå