Gå til innhold

32" LCD Full-HD, hva er best iht pris?

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle kjøpe ny tv så spurte jeg også om Full HD på tver under 40". Som vanlig så reagerte alle med at det bare er tull og tøys med Full HD på tver under så og så mange tommer. Jeg dreit i det og kjøpte en 32" Full HD fra Sony. Er fornøyd med valget! Når noen spør om Full HD når de skal kjøpe ny tv så ender vanligvis tråden opp med at alle diskuterer hvorfor det ikke er vits med Full HD på små tver istedenfor å hjelpe trådstarter.

"Fornøgd" hjelper oss veldig lite. Det som er viktig her er om du har nytte av det ein TV med Full HD kan tilby som ein med HD Ready ikkje kan tilby og eventuelle bruksområder for dette.

Eg har sett mange kommentarer som det der. "Jeg kjøpet Full HD og er kjempenøgd!". Ja, det hadde dykk sikkert blitt med ein TV med HD Ready og, det er bruksområdene som avgjer kva ein har bruk for.

"TV og PC" er forresten ikkje så mykje hjelp i. Me veit at 95% her inne brukar TV-en til TV og PC, men det er sjølve bruken som er avgjerande her. Etter min meining er det kun enkelte bruksområder på PC der det er noko behov for 1080p i staden for 720p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen erfaringer med dette med frakt? Hos butikker som mpx.no lar ikke varene seg hente, så da må du evt. betale frakt. Hvor mye koster dette?

EDIT: Jeg er forøvrig på utkikk etter en TV til å spille spill på, tenker spesielt på xbox 360. Jeg vet ikke om elite, som er den nye versjonen, støtter 1080i/p, men det er 720p jeg er ute etter. Jeg er ikke så veldig kyndig når det gjelder kontrastforhold, farger osv., men det er det jeg skal bruke den til. Det gjør forsåvidt ingenting om det er VGA inngang på den, men det gjør vel forsåvidt ikke heller noe om det ikke er det. HDMI inngang og kompositt (det er vel det som brukes med wii?) inngang og lydutgang er det viktigste for meg når det gjelder i/o (komponentkabler kan vel stort sett kjøpes til det meste av konsoller som leveres med kompositt). Budsjettet stopper ved 4000 kroner.

Er HD CRT i salg i Norge? Har ikke sett noen. Fint om noen lister opp en sånn en, som er brukbar :D

Endret av axelpaxel
Lenke til kommentar
Skal ha meg tv, og vil ha Full-HD.. Tror ikke pengene rekker lengre enn til 32", så derfor vil jeg ha tips og hva som er best i prisklassen 5-7k.

Har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34817...nks#ProductTabs

Er det noe å muligens satse på? :)

hva skal du med full HD til en 32 tommer?

om det er 720p og 1024p så ser du ikke forskjell på en 32 tommmer. Så det er bare bortkasta penger!

du må over 40" for å ha en liten mulighet for å se forskjell... :)

Synnes full HD på min 32" er helt knall jeg, kansje han skal bruke den til litt pc bruk??

Ved bruk av pc på skjermen, kan ikke min gamle 32" HD-ready sammenlingnes med min nye 32" samsung FUll-HD

Men kan hende det er mye annet som spiller inn også her

Edit:

Samsung LE-32A656 32" LCD-Tv Full-HD

For å si det klart så er de vertfall ikke Full HDen som gjør dette, det er nok, kontrasten og diverse andre ting:)

Lenke til kommentar
Husk at fullhd tver krever mye bedre signal for å få bra bilde. hd tv tuner, hdmi fra pc og ike vga

Det med at full hd krever bedre signaller er jeg helt enig i, jeg har vanelig kabel tv og hd dekoder fra viasat... Og buke kabelsignalene til full hd tven min er helt ræva får å si det mildt! (analog)... Men har brukt kabel mye før på grunn av at jeg har hatt diverse andre kanaler der, men ettter at jeg gikk over til full hd var ikke dette mulig å se på etter min mening..

Vil si at det er en stor bakdel for vanelig bruk av kabel tv!

(synnes det har vert mye styr med 2 fjernkointroller ved bruk av dekoder til parabol også :p)

Nå er det hd signaler og universall kontrol på tven :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Acido: Jeg vil fraråde deg sterkt om å kjøpe en TV sombare er HD-klar dersom du i det hele tatt vurderer å koble til en PC. Det ser rett og slett ikke ut. Og prisforskjellen opp til FullHD er nærmest uvesentlig om man shopper litt rundt først. Samsungen som er lenket til over vurderer jeg selv til samme bruksområde som deg. Har også lurt på Philips sin som koster ci samme.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34817...nks#ProductTabs

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=103596

Har du plass til 37" tommer i stedet (utgjør ca 14cm i bredde) anbefaler jeg det, spesielt da prisforskjellen ikke er stor. De 5" er en stor forskjell. Jeg har desverre ikke plass.

Lykke til.

EDIT: Oi! Så nå at tråden er litt gammel :) Infoen er likevel aktuelt for andre.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...