AnDeeeyyy Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Bildet er ikke redigert. Hva er negativt i bilde / hva kan jeg gjøre bedere? Endret 25. desember 2008 av AnDeeeyyy Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Få bildet skarpere og det blir mye bedre! Lenke til kommentar
AnDeeeyyy Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Få bildet skarpere og det blir mye bedre! Redigerte fargene, clona lit og tok selve hjerte skarpere. Bedere? Endret 25. desember 2008 av AnDeeeyyy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Egentlig ikke. Det er for uskarpt uansett hvor mye USM du tilfører. # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/5 second = 0.2 second # Lens F-Number/F-Stop = 45/10 = F4.5 # ISO Speed Ratings = 400 Selv med VR går det ikke bra med en slik lukkertid. Hvorfor gikk du ikke opp i iso 800? Med halvparten så lang lukkertid hadde det kanskje gått bedre. Lenke til kommentar
AnDeeeyyy Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Egentlig ikke. Det er for uskarpt uansett hvor mye USM du tilfører. # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/5 second = 0.2 second # Lens F-Number/F-Stop = 45/10 = F4.5 # ISO Speed Ratings = 400 Selv med VR går det ikke bra med en slik lukkertid. Hvorfor gikk du ikke opp i iso 800? Med halvparten så lang lukkertid hadde det kanskje gått bedre. Hadde ikke bakgrunnen blitt mer kornette med 800 iso? Endret 25. desember 2008 av AnDeeeyyy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Jo, men dette er jo et ubrukelig resultat. Bedre med korn enn ingenting. Redselen for høy iso har ødelagt hundrevis av potensielt glimrende bilder for meg den første tiden jeg fotograferte digitalt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Hadde ikke bakgrunnen blitt mer kornette med 800 iso? Ikke nødvendigvis. Det er uansett bedre med et kornete og skarpt bilde, enn et uskarpt et. Mye bedre. Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Eller rett og slett holde kameraet i ro, td på ett stativ som noe liker å kalle det. Lenke til kommentar
AnDeeeyyy Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Takk for tips. edit: skriveleif Endret 25. desember 2008 av AnDeeeyyy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Dette er en av primærfunksjonene til BK, nemlig å tilføre uerfarne litt av den viten vi eldre har tilegnet oss. Og jeg tror nok flere enn deg har lært litt av tråden din, så de kan takke deg for eksempelbilde Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Når alt det der er sagt, så kan vel jeg tilføye at motivet i seg selv er glimrende for å gi litt julestemning, det samme med komposisjonen. Den fungerer bra for min del, i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå