volvo944 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den nye PC'en jeg har bygget booter ikke. Når jeg trykker på startknappen starter viften og strømforsyningen, men ingen ting mer skjer.. Dessuten virker ikke reset knappen eller power knappen ordentlig. (power knappen fungerer bare til å starte, men ikke til å skru av). Jeg har forøvrig en gammel power supply med 20pin atx kontakt, mens det sitter en 24pin kontakt på HK'et. Men jeg har lest flere steder på nettet at 20pin skal fungere, og denne passer også nedi kontakten på kortet. Jeg har noen teorier om hva som kan være feil, men vil gjerne høre noen kommentarer her først! Jeg har forøvrig følgende oppsett: Hovedkort: ECS A780GM-A AMD 780G Prosessor: AMD Sempron LE-1250 Minne: 2GB RAM Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kan være det gamle poweret som ikke klarer å dra igang systemet. Litt svakt og dårlig psu. Ville nok ha prøvd med et annet power og da med 24pin Lenke til kommentar
volvo944 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Kan være det gamle poweret som ikke klarer å dra igang systemet. Litt svakt og dårlig psu. Ville nok ha prøvd med et annet power og da med 24pin Dette er nok også min hovedmistanke! MEN: Jeg har et Aopen HQ08 kabinett, med plass til 5 cd-rom og 6 IDE disker. Nå har jeg kun i hovedkort, og likevel klarer ikke strømforsyningen å dra i gang. Er ikke det litt rart? Strømforsyningen er forøvrig på 300 W. PS! Maskinen bør boote selv om jeg ikke har koblet til harddisk?! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kan være det gamle poweret som ikke klarer å dra igang systemet. Litt svakt og dårlig psu. Ville nok ha prøvd med et annet power og da med 24pin Dette er nok også min hovedmistanke! MEN: Jeg har et Aopen HQ08 kabinett, med plass til 5 cd-rom og 6 IDE disker. Nå har jeg kun i hovedkort, og likevel klarer ikke strømforsyningen å dra i gang. Er ikke det litt rart? Strømforsyningen er forøvrig på 300 W. PS! Maskinen bør boote selv om jeg ikke har koblet til harddisk?! Ja, et hovedkort skal klare å boote om du har i en prosessor (og kanskje minne, vet ikke om den må ha det). Har du brukt det poweret i det siste og kan signere på at det virker 100%? Lenke til kommentar
volvo944 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Kan være det gamle poweret som ikke klarer å dra igang systemet. Litt svakt og dårlig psu. Ville nok ha prøvd med et annet power og da med 24pin Dette er nok også min hovedmistanke! MEN: Jeg har et Aopen HQ08 kabinett, med plass til 5 cd-rom og 6 IDE disker. Nå har jeg kun i hovedkort, og likevel klarer ikke strømforsyningen å dra i gang. Er ikke det litt rart? Strømforsyningen er forøvrig på 300 W. PS! Maskinen bør boote selv om jeg ikke har koblet til harddisk?! Ja, et hovedkort skal klare å boote om du har i en prosessor (og kanskje minne, vet ikke om den må ha det). Har du brukt det poweret i det siste og kan signere på at det virker 100%? Maskinen fungerte med det PS'et 1 time tidligere.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 sjekk at alle kontakter og plugger sitter skikkelig i, da også minne og prossesor. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kan det være defekt ram som stopper bootingen? Prøv med ett nytt sett. Ellers ville jeg prøvd å koble til HK, HDD, og prossesor og prøve å starte opp. Det skal ihvertfall 300W klare. Problemet ligger nok i PSU eller RAM Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det er nok psu'en din. Du må ha strøm på alle pluggene, ellers får den ikke strøm nok til å starte. Det er strømforsyninger som kommer med en ekstra plugg som du forlenger den gamle kontakten med slik at de passer på alle hovedkort. Hvis du ikke har en slik, så må du nok investere i en ny. Lenke til kommentar
volvo944 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Problemet løst med ny strømforsyning med 24 pin + 4pin til CPU (Det var den siste som var problemet med den gamle tror jeg, denne manglet...) Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 prøvde du å starte opp uten å gi prossesoren strøm =) ? Lenke til kommentar
volvo944 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 prøvde du å starte opp uten å gi prossesoren strøm =) ? Hehe.. Jeg trodde den fikk strøm via 20 pin kontakten, slik det var på mitt forrige hovedkort.. Doh... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå