CeRwiN Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg har en liten AMD 550 MHz< som har den stygge uvanen at den slår seg på og av når den selv vil.... hva kan være galt... er ikke sikker hvilket hovedkort som står i den... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Slår seg på? Du har ikke en nettverskkort med WOL? Hvis du har det så ta å disable det i din BIOS. Finner du det ikke i BIOSen så let i din manual (hvis du forsatt har den.) Lenke til kommentar
CeRwiN Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Nei.... tror ikke jeg har det.... men fordi om jeg hadde hatt WOL, så skal vel ikke pcen slå seg av til alle tider.... Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hmm....er dette en K6-2/3????? Strømforsyning? Mange CD-Romer? Kabinett vifter? Stor CPU-vifte? AT-strømforsyninger er ekstremt ustabile, og kan forårsake problemet du beskriver her. Lenke til kommentar
CeRwiN Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Ok... er en K6-2 ja.... får prøve med ny psu da Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Nei.... tror ikke jeg har det.... men fordi om jeg hadde hatt WOL, så skal vel ikke pcen slå seg av til alle tider.... Jo, faktisk. Hadde et WOL kort fra Cnet og den gjorde det du har problemer med nå. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 psu skal da ikke ha noe å si hvis en skrur seg på automatiskt. Nei gå inn i bios der er det forskjellige knapper du valge å bruke for å starte opp. på min maskin kan jeeg til og med bestemme at pc skrur seg på kl et eller annet hver dag. sjekk dete i bios. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hehe, maskina mi slo seg alltid på iløpet av natten. Etter en stund fant jeg ut at jeg hadde "Wake on Lan" elns enabled. da var det grommodemet som fyrte opp. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 psu skal da ikke ha noe å si hvis en skrur seg på automatiskt. Nei gå inn i bios der er det forskjellige knapper du valge å bruke for å starte opp. på min maskin kan jeeg til og med bestemme at pc skrur seg på kl et eller annet hver dag. sjekk dete i bios. jo, faktisk....ikke alle bioser støtter slike programerte av/på knapper. (sånne som gjør at du kan skru av pc`n ved å holde denne inne i 5 sek.) Dermed vil pc`n faktisk restarte seg selv....høres utrolig, men jeg har en slik en selv, og har opplevd det. Skal jeg restarte pc`n uten å trykke på av/på bryteren eller i windows må jeg hive meg på en egen "reset" knapp som kutter strømtilførselen til hele pc`n med en gang jeg trykker den inn, og som skaper kontakt med en gang jeg slipper den igjen.(Da fyrer den opp på nytt igjen ) Men, den timeren kan også være en årsak. Skru av alle timere i bios. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 dvs. når automatsikringen går i strømforsyninga, skrur den seg på igjen når denne smetter tilbake. Og dette gjør den av seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå