K N Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Heisann, og god jul alle sammen! Jeg fikk en HTC Touch Diamond til jul, og sliter med oppsettet av MMS. Jeg prøver å motta, men får det ikke til å fungere. Jeg gikk på Tele2.no for å prøve å sette opp derfra, fikk ting tilsendt til mobilen men ingen instillinger ble endret. Hva må jeg gjøre? :S Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hos Tele2 må man som oftest sende den første mms'en til seg selv for å få aktivert tjenesten (ikke spør meg hvorfor, kun noe supporten sa). Hvis det ikke går er det enklere hvis du kan legge ut innstillingene her, så kan vi jo se over dem. Lenke til kommentar
K N Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg fikk beskjed om det jeg også, men jeg får ikke engang sendt til meg selv. Tilkoblingsoppsett: Land: Sverige Operatør: Tele2/Comviq Navn for tilkobling: Tele2 Internet Modem: Mobillinje (GPRS, 3G) Tilgangspunkt: internet.tele2.se Brukernavn: Ingenting Passord: Ingenting Domene*: Ingenting Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Fant dette i frisak sitt innlegg for over et år siden, men er vel verdt å prøve: MMS WAP GPRS INSTILLINGER HTC QTEK TELE2 WINDOWS MOBILE 6 Har fått til dette på min HTC Touch (WinMob6) Nettverkstinnstillinger: Tele2 Sverige GPRS instillinger: Gå inn på "tilkoblinger" -> "behandle eksisterende tilkobling" -> "redigere tele2 internett" 1. Tele2 Internett 2. internet.tele2.no 3. b: wap / p: wap / d: "blank" MMS instillinger: "lag ny MMS" -> "alternativer" -> "mms instillinger" -> "servere" -> "tele2 mms" Servernavn: Tele2 MMS Gateway: 193.12.40.14 Portnr: 8080 Server adr: http://mmsc.tele2.no Tilkobling: Tele2 INTERNETT (ikke MMS) Sendegrense: 200K WAP versjon: 2.0 EDIT: Det ligger vel en operatørkonfogurator på telefonen som også kan benyttes. Endret 25. desember 2008 av datating Lenke til kommentar
K N Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Finner ikke MMS instillingene på telefonen :S Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Meldingsfunksjoner -> SMS/MMS -> Meny -> MMS-alternativer Der finner du det. Lenke til kommentar
K N Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Åja, riktig ja. Jeg gikk på meldinger der jeg, hehe.. Tusen takk folkens! Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Dette fungerer perfekt fortsatt, tusen takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå