Gå til innhold

Nybegynner innen portrett fotografering; hvilket objektiv?


Anbefalte innlegg

Men idag fant besøkte jeg Stavanger Foto(Elite Foto) og såg de hadde et lite bruktmarked i butikken. Der hadde de en strøken Sigma 28/1.8 til 2000,-. Er dette en grei pris for dette objektivet? Ingen skraper, kun litt støv jeg børstet av på linsa.

Hvis du får en utgave som fokuserer riktig, så er det et trivelig objektiv. Så du bør teste det ut før du velger å kjøpe.

 

Nå skal de sies at det er mest Canon utgavene som sliter.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jo, men nå kan jeg ikke ha Canon på mitt kamera, og de hadde ikke det brukt der jeg var, så jeg tror jeg kommer til å kjøpe den sigmaen.

 

Takker for all hjelp:)

Jepp. Jeg tror ikke du får noen problemer. Medlemmet Kak har en slik på sin D70, og er med rette svært fornøyd. Du går ikke feil med å kjøpe det, så bare kjøp. Da har du i alle fall fått deg et glimrende normalobjektiv som du kan bruke på fullformat også. Det er skarpt og fint, og tegner ganske bra. I tillegg er det glimrende til nærbilder. Sjekk kaks modellbilforum (kak.net). Der har han en del nærbilder av modellbiler tatt med det objektivet. Han foretrekker faktisk det objektivet til "interiørbilder", i og med at hans makro er på 150mm (og ikke så velegnet for frihånd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...