Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gaming pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
denne skal klare conan... men dropp lydkortet da det er noe waste av penger, og oppgrader heller til 4GB med 6400 800mhz ram

har du satt 7k til maks pris?

har du windows liggende fra før?

okei, takk for tips. har ikke windows liggende. Men har sett på demo-pcene komplett har: Er disse noen å satse på: :p

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347910

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=415995

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348771

Er dette lurt? eller er det best å kjøpe en pc som ikke er en demo pc?:p takk for svar

Lenke til kommentar
den første har ikke windows, gammel HW og lite ram...

nr 2 har heller ikke windows og har et skjermkort laget for modellering ikke spill

nr 3 har ikke windows, ekstremt lite ram og gammel HW

hadde ikke tatt noen av dem

hehe:P okei. takk for hjelpen, du har vært til stor hjelp :D

Lenke til kommentar
skulle ikke tatt en pc med intel cpu da? koster litt mer, men de har eid amd i et par år på ytelse nå...

kjenner du noen som kan bygge for deg da?

og hva er evntl maxpris?

Jo, det kunne vært aktuelt. har vell satt ca. 7000 som maks. Nei kjenner ingen :(

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale en Intel prosessor. Det er ingen hemmelighet for noen at AMD ikke klarer å oppnå samme ytelse og stabilitet som Intel (Fortsett fra fanboys da, men de er jo hysteriskt fanatiske). Uten videre erfaring, ville jeg satset på, bla, en XPS maskin fra Dell. Pass på at du kjøper riktig supportavtale dersom du bestiller Dell produkter.

Dersom du ødelegger noe ved uhell, er det godt å kunne få erstatning. (Naturkatastrofer er ikke dekket).

Kjøpte nettopp en Dell XPS 430 (Reconfigured) og venter spent på om den var værdt pengene. Skjønt med min konfigurering kostet den i overlag av 9K (12K etter Norsk MVA). Leveringstiden er en måned, noe jeg ikke setter pris på, men det er tross alt juleferie.

- - -

7000 er nesten i grenselaget takket være den norske momsen eller hva det enn heter (MVA). Alt koster tross alt 25% mere bare takket være dette...

Lykke til med ditt PCkjøp. Håper du finner den rette maskinen for deg! :)

Endret av Micah^^
Lenke til kommentar

hmmm men da blir det nok den maskina siden veldig få tilbyr ferdigmonterte maskiner i den prisklassen med intel cpu...

da blir det nok den første du linket til gamer a10...

1. fjern lydkort, høyttalerne, mus og tastatur... da skal maskina ha en pris på ca 6300 kr

fjerner disse fordi lydkort er ganske bortkastet penger, og høyttalerne, mus og tastaturet som er med i pakken er crap, samtidig som jeg regner med at du har dette fra før

2. velg Asus M3A-H/HDMI, AMD 780G+SB700 hovedkortet til 200 ekstra

større og bedre HK med flere utvidelsesmuligheter

3. velg Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 RAM til 280 ekstra

mer og raskere ram

4. velg Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN SATA, 22X, OEM til 50 kr ekstra

sata tilkobling så man slipper den brede ide kontakta for bedre luftstrøm som kan gi lavere temperatur inne i kabinettet...

da skal oppsettet koste ca 6850kr

Lenke til kommentar
hmmm men da blir det nok den maskina siden veldig få tilbyr ferdigmonterte maskiner i den prisklassen med intel cpu...

da blir det nok den første du linket til gamer a10...

1. fjern lydkort, høyttalerne, mus og tastatur... da skal maskina ha en pris på ca 6300 kr

fjerner disse fordi lydkort er ganske bortkastet penger, og høyttalerne, mus og tastaturet som er med i pakken er crap, samtidig som jeg regner med at du har dette fra før

2. velg Asus M3A-H/HDMI, AMD 780G+SB700 hovedkortet til 200 ekstra

større og bedre HK med flere utvidelsesmuligheter

3. velg Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 RAM til 280 ekstra

mer og raskere ram

4. velg Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN SATA, 22X, OEM til 50 kr ekstra

sata tilkobling så man slipper den brede ide kontakta for bedre luftstrøm som kan gi lavere temperatur inne i kabinettet...

da skal oppsettet koste ca 6850kr

Jeg skal kjøpe ny gaming pc jeg og. Lurte på en ting. Det du gjorde der ved å ta vekk og pytte på de nye tingene. Vil den pcen være en god nok pc til å spille CSS og Wow uten lagg/lav fps? Asså mye fps med høy grafikk?

Lenke til kommentar

:p wow og css... det skal gå lett med dette oppsettet... disse 2 spillene krever minimalt nå om dagen... har acer laptop med nvidia 9600 GT og den klarer wow med alt på fult med 1280x800 oppløsning og 0 lag...

og med tanke på at ati hd radeon 4850 er minst 30-40% kraftigere går nok 1680x1050 helt fint

Lenke til kommentar
:p wow og css... det skal gå lett med dette oppsettet... disse 2 spillene krever minimalt nå om dagen... har acer laptop med nvidia 9600 GT og den klarer wow med alt på fult med 1280x800 oppløsning og 0 lag...

og med tanke på at ati hd radeon 4850 er minst 30-40% kraftigere går nok 1680x1050 helt fint

Ok, så jeg burde gå for denne pcn?:)

Lenke til kommentar
Jeg har windows liggende ja, men har du noen tips for hva jeg burde gå for da?

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274

1. fjern skjerm, mus, tastatur og windows

2. legg til Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 til 218kr mer

3. legg til PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP til 536kr til...

da skal du ha en pc som vil yte godt til kr 7300

Lenke til kommentar
Jeg har windows liggende ja, men har du noen tips for hva jeg burde gå for da?

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274

1. fjern skjerm, mus, tastatur og windows

2. legg til Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 til 218kr mer

3. legg til PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP til 536kr til...

da skal du ha en pc som vil yte godt til kr 7300

Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
1k faktisk :p alt over 80fps er ikke merkbar forskjell.... meste jeg har sett registrert er vel noe sånn rundt 250fps på css

Har faktisk hørt noen som har opp i 500, men idunno if thats true. Men jeg vil tro jeg stabilt kjører 150 eller mer på denne vil jeg tro. Fordi den jeg har kjører rundt 49-80 og denne dataen er betraktelig mye bedre!

Endret av navigaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...