Ulrik91 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Var så heldig å fikk valgfri ekstern HD til jul.. Da tenker jeg å bruke mellom 1-1500 på en 1TB HD. Jeg er ikke som oppdatert på emne om dagen å lurer på om noen av dere er det. Har sett litt på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341190 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=39722...led#ProductTabs http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341413 Hva er egentlig forskjellen på disse WD discene for utenom navn, farge og pris? Jeg er veldig åpen for andre forlag også... Den må være: - Stillegående - Tåle bruk i opptil flere uker i strekk - 1 TB - Mellom 1-1.5K kr - 16mb buffer eller mer - Ellers grei og brukervennlig Nesten ingen svar er for dumme God Jul alle sammen foresten! mvh Ulrik Ask Fossum Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 netonnet selger en Lacie 1TB disk til 899, flott, stått på i flere uker hos meg, men alt kan selvfølgelig feile. Har ikke hørt noe til den heller. Elements disken er grei, men det virker på meg som om den støyer litt mer, men det er da subjektivt. Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 så på den... ser vel forsåvidt grei ut den, men jeg tenker at nå jeg kan bruke litt mer penger så gjør jeg det... også tenker jeg å kjøpe et av de litt mer kjente og trygge merkene. å foresten trr den har 8mb buffer? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Lacie er kjent! Ser ut som de bruker Samsung sin Spinpoint F1 1 TB disk, med hele 32 MB cache, noe som burde være en god indikasjon på støynivå og temp. TEST Er i stor grad grensesnittet USB2 som begrenser ytelsen på diskene ikke Cache. Om du ønsker å bruke mer penger ville jeg gått for en disk med ESATA grensesnitt! Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Harddisken så grei ut den. men i etterkant av at jeg starta denne tråden har jeg sett litt nærmere på WD. De har fått utrolig mye ros av alle. men veit du (eller noen andre) noe om forskjellene på de nevnte hddene? skjønner ikke helt det... ESATA faktisk... men er det muligi å tilkoble den til bærbar pc da? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Om den har ESATA. Det finnes antageligvis adaptere, men da er du tilbake til utgangspunktet. LaCie er kjent forresten. Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 ok. da driter jeg i esata for jeg kommer stort sett bare til å bruke på bærbar... ok, LaCie er kjent, gir meg på den men min sitvasjon er sånn at jeg faktisk kan FÅ en ekstern HD av mine foreldre til rundt 1300 kr å da synes jeg det e greit å utnytte det tilbudet maks. å det er det litt dumt å kjøpe en billig harddisk til 900kr. forid at det er vel en eller annen grunn til at den er billig? den må jo ha enkelte punkter hvor den ikke er like bra som fx. en WD disk? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Spar foreldrene dine for 100 kr, i mine øyne får du en bedre disk om du går for Lacie over WD Elements disken. Det er faktisk en ganske markant during i WD disken noe en ikke finner i Lacie disken. Ytelsesmessig vil jeg tro de er like. Du hører da også Lacie disken om du skriver til den. Om det er mulig å legge 1400 på bordet så er Seagate FreeAgent Desk 1,5 TB et alternativ. Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg blei akkuratt forelska <3 Seagate FreeAgent Desk 1,5 TB <3 legger til noen hundringser selv så ordner det seg sikkert bare sånn forsikerhetsskyld; noen som har noe dritt på den? evntuelt noe possitivt? eller noen annen info om den? støy? holdbarhet? takker for alt pastafarian foresten Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tja, jeg har en 1.5Tb FreeAgent disk, dog har jeg Extreme varianten. Den duger ikke til 24/7 bruk som en intern harddisk, den spinner ned svært ofte så den er mest bare til lagring. Jeg har backup av mitt 1Tb RAID Array på den der. Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 svarte heller... nå som jeg trodde det var håp i denne værden :S Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Om det er mulig å legge 1400 på bordet så er Seagate FreeAgent Desk 1,5 TB et alternativ. Har hørt mye dårlig om Seagate sine 1,5 TB disker så dette er ikke noe jeg ville satset på. Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Har du noen andre forslag da? har nesten bestemt meg nå... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34141...led#ProductTabs med mindre noen har noen forferdelige erfoaringer etc.? takker for all respons Endret 25. desember 2008 av Ulrik91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå