Gå til innhold

Ny bios

ogn

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hentet ned den nyeste biosen fra abit sine hjemmesider. Vil denne biosen også inneholde alle endringer fra de tidligere biosene, det er en stund siden sist jeg oppgraderte biosen.

Inne i readme-fila står det til slutt:

"2.After BIOS updated, pull off the power cord and then clear the CMOS data via jumper before restarting system please."

Hva mener de med dette. Hvis jeg sletter CMOS data resetes vel biosen?, eller er det bare dataene på biosene som forsvinner, slik at den nye versjonen fortsatt er der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den nye biosen inneholder alle oppdateringer fra foregående versioner. Nei, "biosen" forsvinner ikke hvis du clearer CMOS, det er dataen. Slikt som skjermkort innstillinger, ram hastighet, passord og annet du har justert i bios, den nye bios vil fortsatt være der. Gjør det som står i readme du, de som skreiv den kan nok sine saker :)

Lykke til!

edit : voldsomt til skrivefeil i dag

Lenke til kommentar

best det når det gjelder bios. Men alt kan repareres, tar bare tid og litt kreativ tankegang. Flasha en bios feil engang. Fant samme hovedkort, starta makina, flippa ut bios mens maskina sto og gikk og satte inn den ødelagte og flasha igjen. Funka godt som gull.

Finnes ikke problemer, bare løsninger. :woot:

Lenke til kommentar

Når jeg skal flashe biosen får jeg en feilmelding der det står "unknown flash type". Hva betyr det? :evil:

Har et Abit kt7a-raid hovedkort og har lit problemer med grafikk-kortet (et MSI G4ti4200 128RAM). Får ikke kjørt på mer enn 2x agp og spillene låser seg i et sett.

Et tilleggspørsmål:

Er det noen som vet om et godt program for å kjøre tv-out på dette kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...