Gå til innhold

Spørsål ang. permisjon

Zeorsd

Anbefalte innlegg

Da var jeg også på vei inn i forsvaret, skal som mange andre her inn tidlig i januar. Lurte i den forbindelse på en ting:

Har i lang tid planlagt noe i begynnelsen av juni neste år, og skulle derfor veldig gjerne hatt permisjon de dagene, er snakk om litt under 1 uke. Er det stor sjangse for å få perm da? Har forstått at det lønner seg å søke asap, og det er vel planen.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hva det gjelder.. Det skriver du ikke noe om.. Det er forskjellige typer velferdspermer som man får fri til uansett, og noen som må opp til vurdering. Er det en tilfeldig ferie, er det ikke stor sjangs for at du får perm utenom de faste opsatte permene. Derfor bør du ha en meget god grund..

:roll:

Lenke til kommentar

PROuser: Har du vært inne? Hvorvidt det er enkelt å få fri eller ikke varierer nemlig ekstremt etter hvor du er. Er du inne i hæren, så er stort sett permdagene dine bestemt lenge i forsvaret, og leiren "tømmes" slik at befalet får perm. Har du turnustjeneste, ja da har du turnustjeneste, men vakter kan stort sett byttes om du spør pent. Er du i sjø- eller luftforsvaret, så får du stort sett perm når du søker perm, hvis det ikke er noe kritisk som skjer akkurat den uken.

Trådstarter: Hvor skal du inn?

Lenke til kommentar
PROuser: Har du vært inne? Hvorvidt det er enkelt å få fri eller ikke varierer nemlig ekstremt etter hvor du er. Er du inne i hæren, så er stort sett permdagene dine bestemt lenge i forsvaret, og leiren "tømmes" slik at befalet får perm. Har du turnustjeneste, ja da har du turnustjeneste, men vakter kan stort sett byttes om du spør pent. Er du i sjø- eller luftforsvaret, så får du stort sett perm når du søker perm, hvis det ikke er noe kritisk som skjer akkurat den uken.

Trådstarter: Hvor skal du inn?

Ja, jeg var inne.. Var Admass i stabskompaniet i trend.. Jeg hadde mye å gjøre med perm'ene til soldatene. Jeg loggførte og ordnet med flyreisene..

Enig med deg at det kan variere fra sted til sted.. Men jeg skrev bare litt om de sjenerelle reglene for velferdsperm..

:roll:

Lenke til kommentar

PROuser: Du har erfaring fra hæren. Det angår godt under halvparten av de som skal inn. Velferdspermreglene gjelder for alle sammen, men hvordan ting praktiseres, og hvordan den vanlige permen fordeles, er svært forskjellig fra forsvarsgren til forsvarsgren (og fra garnison til garnison). Du skriver jo ditt innlegg som om det var den absolutte sannhet. Der jeg tjenestegjorde fram til jul (overføres etter jul, så på nytt tjenestested vet jeg ikke) vet jeg i alle fall at om en av de soldatene som ikke har turnus søkte om permisjon, og denne permen ikke var oppbrukt, så ville befalet, så fremt det ikke skjedde noe ekstraordinært i akkurat det tidsrommet, brydd seg mitt oppe der sola ikke skinner hva han skulle bruke permen sin på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...