Isbilen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Gavesorteringen starter høytidelig, og fortsetter i verdige former til noen finner ut at det går for sakte og at vi uansett høytleser lappene når vi pakker opp. Så slenges pakkene effektivt og urytmisk i fanget på mottakerne. Deretter pakkes gavene opp en og en etter tur, den yngste begynner. Venne- og venninnegaver samt gaver fra husdyr teller ikke og kan pakkes opp utenfor planen. Jeg pleier å finne opp unntaksregler etterhvert som jeg blir lei av seansen. Endret 25. desember 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei og god jul. Hvordan gjør dere det hjemme hos deg når dere skal åpne opp julegaver? Her bruker vi å starte å åpne pakkene rundt 18.00-18.30. Måten vi gjør det på er at vi sorterer pakkene ut. Alså at mine pakker ligger en plass, minstebroren mine sine ligger for seg selv, den støste lillebroren minesine pakker ligger og for seg selv. Mammas og pappas gaver ligger i lag. SÅ åpner jeg mine pakker samtidig som de to andre brødrene mine. Uten at det gjøres veldig organisert. Når vi er ferdig så åpner foreldrene mine sine pakker, men da er jeg og brødrene mine gått. Hvordan gjør dere det? Hørtes jævlig koselig ut ... Vi spiser sånn kl 6-ish. Sitter å spiser en times tid. Etter at folk er forsynt og har fått snakket fra seg, ryddes bordet og folk trekker mot sofaen mens desserten ordnes og bordet dekkes. Deretter er det dessert, som også varer en stund.. Så ryddes det og så blir folk sittende å snakke. Så er det gaveåpning. Alt er gaver er trødd under treet, og en person får den ærefulle jobben å dele ut gaver. En og en pakke deles ut, og alle følger spent med på hva som er oppi. Dette skjer sånn kl. 9-ish. Veldig koselig, men tar tid når man er 30 personer. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) I år ble det som dette: 17-tida: Middag og dessert med vasking 18.45: Litt tidlig enda, så vi spiller en omgang Maxiyatzy 19.30: Begynner på gavene med dette systemet: - Søstra mi finner en gave og den den er til åpner den - Søstra mi finner en ny gave etter at alle har sett den første gaven - Søstra mi finner en ny gave - Osv 20.30: Cirka halvveis, pause med småkaker og kaffi 21.15: Forsetter på gavehaugen 22.30: Ferdig Sånn skal det gjøres, altså at 1 person finner gaver til oss, og det går på rundgang med hvem som får. Min søster har en kjæreste som hun er forlovet med og for første gang feiret han jula med oss. Han er vandt til et annet system: - Yngstemann går til treet og tar opp en tilfeldig pakke uten å se på lappen. - Denne personen åpner pakken, går så til treet og tar en annen tilfeldig pakke. - Denne tredje personen åpner og finner en ny - Osv. Høres litt rart ut, syns jeg. Høres enda rarere ut med trådstarters måte. Alle pakkene dine i en haug og rive opp alle sammen i en sleng. Huff og huff. (no offence) Endret 25. desember 2008 av Knewt Lenke til kommentar
JFM Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Høres litt rart ut, syns jeg. Høres enda rarere ut med trådstarters måte. Alle pakkene dine i en haug og rive opp alle sammen i en sleng. Huff og huff. (no offence) Joda, jeg missliker og systemet vårt. Var derfor jeg oppretta tråden Endret 25. desember 2008 av JFM Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mat klokken 17. Så hvile og rydding/vasking til 20-21. Så åpner vi pakkene en om gangen med en person som velger ut gaver og leser hvem det er fra/til. Tar tid, men det er spennende og koselig. Seconded :] Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Lillebror (som oftest) finner pakker og gir til noen, alle pakker opp hver sin, så finnner han nye til alle. Alle ser på. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Vi begynner alltid ganske seint. Rundt ni. En som henter og leser opp hvem det er til og fra. Vanligvis lillebror. Pakker opp en og en gave. De andre ser på og venter til deres tur. Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Mat>deser>ungene pakker opp>ongene legger seg>vi pakker opp Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Stress -> stress -> mat -> stress -> oppakking i varienede tempo avhengig av om mamma jobber eller ikke, vel - avhengig av når hun jobber. Tidsplanen forskyves også etter dette. Utdeling av 1 gave til hver, oppakning etter tur, evt. samtidig med like pakker. I år fikk tilogmed mamma og pappa prøve å pakke opp synkront Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå