JFM Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Hei og god jul. Hvordan gjør dere det hjemme hos deg når dere skal åpne opp julegaver? Her bruker vi å starte å åpne pakkene rundt 18.00-18.30. Måten vi gjør det på er at vi sorterer pakkene ut. Alså at mine pakker ligger en plass, minstebroren mine sine ligger for seg selv, den støste lillebroren minesine pakker ligger og for seg selv. Mammas og pappas gaver ligger i lag. SÅ åpner jeg mine pakker samtidig som de to andre brødrene mine. Uten at det gjøres veldig organisert. Når vi er ferdig så åpner foreldrene mine sine pakker, men da er jeg og brødrene mine gått. Hvordan gjør dere det? Endret 25. desember 2008 av JFM Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mat klokken 17. Så hvile og rydding/vasking til 20-21. Så åpner vi pakkene en om gangen med en person som velger ut gaver og leser hvem det er fra/til. Tar tid, men det er spennende og koselig. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 starter etter middagen som starter rundt 18-19:00 tia. etter at bordet er rydda går alle og setter seg i stua. En person blir utnevnt til å plukke ut en og en gave, lese opp hvem den er til osv. etter pakkeåpningen er det dessert Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Så åpner vi pakkene en om gangen med en person som velger ut gaver og leser hvem det er fra/til. Tar tid, men det er spennende og koselig. samme her Men hvem som velger gave går på rundgang fra yngste til eldste barn Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mat klokken 17. Så hvile og rydding/vasking til 20-21. Så åpner vi pakkene en om gangen med en person som velger ut gaver og leser hvem det er fra/til. Tar tid, men det er spennende og koselig. Akkurat klin likt her i gården og Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Spiser rundt halv seks, så tar vi pakkene et par timer etterpå. Så tar vi dessert og kaker. Gavene sorteres i hauger etter hvem det er til, så pakker vi opp en etter en hvor vi sier hvem det er fra og hva det er. Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mat klokken 17. Så hvile og rydding/vasking til 20-21. Så åpner vi pakkene en om gangen med en person som velger ut gaver og leser hvem det er fra/til. Tar tid, men det er spennende og koselig. Gjør det akkuratt samme hjemme hos meg også.. Bare at jeg leser opp gavene og får lille kusina mi til å løpe rundt med gavene xD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Det andre ble bare tull Vi startet med å spise rundt kl 19. Så tok vi hvilepause, og før gave oppakkinga gikk vi rundt treet. Når vi var ferdig med det, åpnet vi en og en gave. Endret 25. desember 2008 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Vi sorterer pakkene ut og åpner èn og èn om gangen. Hele familien følger da spent med på hver enkelt og hele pakkeåpningen varer dermed en stund. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Alle pakkene ligger under treet. Vi spiser rundt 6 tiden, etter mat blir det en pause og forbreder kaker, kaffe osv i en time+ så pakker vi opp gavene. Jeg som er minste sitter da nærmest treet og plukker ut gaver og leser opp. Så sendes den videre til den som skal pakke opp. En av gangen! Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Vi sorterer pakkene og så åpner vi etter tur og skriver ned hvem det er i fra og va vi fikk. Koslig og så husker vi hvem vi fikk ting i fra mange år etter Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Vi sorterer ut alle gavene først. Så går vi på rundgang (åpne en og en) slik at alle ser hva alle får fra hvem Det tar litt tid, men det er koselig syns jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Way to go! Jo lenger tid det tar, jo koseligere er det. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Minstemann blir satt bind for øynene på og finner tilfeldige pakker. Den som får gaven leser opp hvem den er i fra og når gaven er åpnet (og muligens sendt rundt så alle kan se på) åpnes neste. Lenke til kommentar
katet Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Søstra (yngst) springer bortunder treet of inner en tilfeldig pakke, leser hvem den er til og leverer til den som skal ha pakken. Vi opner pakkene etterhvert vi får den utdelt, men det er tid til å se litt på andre sine pakker også! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Wow, så mange som sorterer ut pakkene? Hvorfor det?? Her er det en som går å henter en og en gave og leser opp hvem den er til, så ser alle hva alle får Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Gavene i en haug under treet, også pleier som regel jeg, eller en annen å få jobben med å plukke ut gaver, lese hvem den er til og fra og dele ut. Pleier vel å begynne i 18-19 -tiden. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mat halv 5 Litt kaker og kaffe etter middag. Gaveåpning klokken halv 7. Alle åpner en og en gave. Minst til størst. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Etter vi har spist tar en eller annen opp en gave, leser hvem den er til også ser alle hva han eller hun fikk. Deretter går han eller hun som fikk gaven og tar opp en ny og sier hvem den er til. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Spiser klokka 18 ca. Kvile/oppvask til rundt 20.00 Den/de som sitter nærmest treet henter 2-3 tilfeldige pakker, og gir de til de som de hører til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå