Gå til innhold

[Løst]Ingen bilde med Ps3 Hdmi>reciever component>projektor

Taraldb

Anbefalte innlegg

Hei, har som emnetittel et system hvor Ps3'en kjører Hdmi til recieveren så kjører den component videre til projektor. Får ikke bilde ved bruk av HDMI, men bare lyd.

Bruker jeg derimot composite til lyd og bilde kjører det fint.. men altså ikke bilde med HDMI. :no:

Reciever: Onkyo TX-SR674

Projektor: Epson emp-tw200h

HJELP !! :cry:

På forhånd takk og god jul ;)

EDIT: optisk kabel kjøpt problemet løyst..

slett plz..

Endret av NarilS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke direkte kjennskap til din reciever, baserer informasjonen på enkelte andre produsenter.

Det er i hvert fall slik at du IKKE kan konvertere HDMI til component, dvs at det ikke er mulig å kjøre digitalt til analogt signal. Det går fint å gjøre dette omvendt - component til Onkyo, hdmi til PJ. Det er i hvert fall slik jeg har løst det med Xboxen(har tross alt bare den "gamle" versjonen).

Dette står nok en liten oversikt i håndboka hvordan din reciever takler slike signal. Men det er ikke vanlig for forsterkere i den prisklassen å klare dette. Noen argumenter må man ha for å handle Z-11, eller hva? ;)

Videre god jul!

Edit:

Denne bør du kjøpe, om du ikke vil bytte ut nåværende component til HDMI

Endret av Woods
Lenke til kommentar

skal gå til innkjøp av kabler i morgen har funnet ut:

hdmi > reciver (LYD!) for HD lyd

Component > reciver (BILDE!) for HD oppløysning og best mulig bilde

PJ har native oppløsning på 720p så kommer nok til å kjøre 720p istedenfor 1080i eller???

Takker for alle svar :thumbup:

EDIT: er det noe forskjell på HDMI kabler eller fungerer en fra clas ohlson greit ??? hørt noe om at noen kabler sliter med å levere 1080p,,, skal kjøpe hdmi kabler til tven til far min også...

Endret av NarilS
Lenke til kommentar

1. Forsterkeren din (Onkyo TX-SR674) er ikke i stand til å håndtere HD-lyd(Dolby True-HD/DTS-HD MA). Er usikker om PS3 støtter bitstream HD lyd, men den blir i det minste pakket som PCM og sendt til forsterkeren.

2. Kjør 720p. Renest bilde på din PJ.

3. Det er visse forskjeller. Først og fremst: HDMI kabelen er digital, dvs. fungerer kabelen har du best mulig bilde. Det finnes med andre ord ikke noe i mellom, som vi hadde før med komponent og andre analoge kabler. Mange billige kabelmerker sliter med å overføre 1080P over 5/10 meter. I enkelte tilfeller kan det fungere i dager, uker og kanskje år - men hos andre kan den ikke fungere i det hele tatt. Kjøp derfor en kabel som støtter 1080P over lenger distanser. Skal du ha korte kabler kan du gå for det meste.. her er svakheten dårlig kvalitet på endestykkene/kontakten som logisk nok forkorter levetiden. Det er litt irriterende med kabler som sitter dårlig.. RealCable har faktisk lansert en nye serie som må skrues fast i forsterkeren.

På Elkjøp har dem noen kabler som heter PureAv fra Belkin, som koster omlag 300kr for 1/2 meter. Disse fungerer utmerket!

Lenke til kommentar
PJ har native oppløsning på 720p så kommer nok til å kjøre 720p istedenfor 1080i eller???

EDIT: er det noe forskjell på HDMI kabler eller fungerer en fra clas ohlson greit ??? hørt noe om at noen kabler sliter med å levere 1080p,,, skal kjøpe hdmi kabler til tven til far min også...

Bare hold deg til 720P du. Er bedre det enn 1080i så lenge du ikke klarer 1080 oppløsning.

Det er forskjell på kabler, men kjøp clas sine "dyre" kabler. Forrige hdmi kabelen min var fra monster cabel og kostet ca 800 for noen få meter. Dessverre så var katta å forspiste seg på den. Så da dro jeg på clas å kjøpte en på ca samme lengde for 250,-. Ikke muligheter for å se forskjell, heller ikke problemer å kjøre 1080P med den. Og jeg har 52" full HD.

Lenke til kommentar
1. Forsterkeren din (Onkyo TX-SR674) er ikke i stand til å håndtere HD-lyd(Dolby True-HD/DTS-HD MA). Er usikker om PS3 støtter bitstream HD lyd, men den blir i det minste pakket som PCM og sendt til forsterkeren.

hentet fra : http://www.bigpicturebigsound.com/onkyo-txsr674-1099.shtml

in terms of getting the full benefits of Dolby TrueHD or DTS-HD Master Audio, the TX-SR674 can decode multi-channel L-PCM (Linear Pulse Code Modulation) surround sound tracks with no problems. So if your Blu-Ray or HD-DVD player supports conversion of Dolby True HD and/or DTS-HD Master Audio to PCM (most players do support at least one of these formats), then you will have no trouble reproducing the full surround soundtrack from compatible Blu-Ray or HD-DVD titles. I tested this with titles such as Poseidon on HD-DVD (Dolby TrueHD) and found the resulting sonic presentation to be stunning. Your other option to support these surround formats is to connect your player to the Onkyo receiver with multiple analog audio cables (5.1 or 7.1) but I find this sloppy and unnecessary given the quality of the L-PCM option.

såvidt jeg har forstått så kan ps3 konvertere til L-PCM / PCM ??? correct me if im wrong...

så da "takler" den true-HD og DTS-HD

Lenke til kommentar

NarilS:

Som jeg skrev, PS3 søtter HD lyd i form av PCM (L-PCM). Da dekoder PS3en HD-lyden og sender den som en pakke til forsterkeren. Hadde den støttet Dolby True HD og DTS Master Audio hadde forsterkeren stått for selve dekodingen av lydsignalet(da sender PS3en bitstream - rent ukodet signal rett igjennom). Du vil helt sikkert ikke merke noe forskjell (i hvert fall ikke stor forskjell for det "utrente" øret).

Nesten alle forsterkere søtter Dolby True og DTS-MA etter PCM prinsippet. Personlig merket jeg forskjell når jeg prøvde å spille av samme Bluray med en BD-LX51 spiller. Ble på en måte litt klarere og lysere, kontra PS3en. Dette skyldes nok høyere kvalitet på selve produktet.. rent teoretisk, skal alle de nevnte lydformatene være tapsfrie, så det burde ikke være noen forskjell.

Enjoy :)

Endret av Woods
Lenke til kommentar
hmm var å kjøpte kabler i dag :p men tror du ikke den dumme boksen ikke klarer og motta hdmi lyd mens den har component video skikkelig problemsource :no:

Fra artikkelen du linket til tidligere;

But unlike the video assignment option in the set-up menu, I was a little surprised not to find an audio assignment option in these menus. The HDMI inputs automatically default to use the audio signal from the HDMI cable (which makes sense), but in order to assign a specific digital audio input with one of the component video inputs, you have to hit the "digital input" button on the front of the receiver. Once you have selected a specific digital input for a particular video input, the receiver remembers your choice and you should not have to select it again.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...