Gå til innhold

32LG300 bra tv?

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe en 32lg3000 lcd tv til 4398 kr.

Er dette grei tv til prisen? Ser tv og spiller xbox endel. Viktig dn klarer svartnivået da jeg spille rnoen spill med mørk kontrast.

jeg har ikke råd til mye mer da jeg maks har 4800 med frakt og den driten.

netonnet sier det koster 179 i frakt med servicepakke. tar det lang tid?

Bra tvvalg?

Endret av chriso89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjønner jeg. men klarer denne tven akseptabel sortnivå?

Denne koster jo 4998 på butikkene. og 4398 på nett butikker. så ikke aller biligste modell.

JEg har nå en gammel 32" fra philips. kassetv. vil lg tven gi bedre bilde en den? lånte en 2 år gammel philips 37" av noen venner av meg og den fikk crappy bilde:s.

Lenke til kommentar
Det skjønner jeg. men klarer denne tven akseptabel sortnivå?

Denne koster jo 4998 på butikkene. og 4398 på nett butikker. så ikke aller biligste modell.

JEg har nå en gammel 32" fra philips. kassetv. vil lg tven gi bedre bilde en den? lånte en 2 år gammel philips 37" av noen venner av meg og den fikk crappy bilde:s.

Det er en god LCD men har ikke sortnivå på lik linje som en CRT for det er faktisk veldig godt og bedre en alle flatskjermer uten om muligens Pioneers 30,000,- skjermer. Den vil gi bedre bilde til spill selvsagt og mulig til vanlige tv sendinger hvis du har en god kilde men til film/sortnivå vil din CRT være klart bedre. Jeg ville tatt en tur å sett på den og ta med deg en DVD med godt sortinnhold og test den.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Eg kjøpte nettopp 37LG3000 som eg vil anta er ca den samme skjermen bare litt større. Personlig likte eg veldig godt kvaliteten sett i forhold til pris og størrelse. En ting eg har lagt merke til er at TV-sendinger og/eller filmer med lav oppløsning så er kvaliteten på disse veldig avslørende. På den gamle CRT skjermen(32" Panasonic) og til og med på den enda eldre 42" plasma var ikke dette så tydelig da signalet ble kjørt på enten svideo eller scart. Men dette skal eg ikke skylde på TV'n, her er det kilden som er dårlig.

Når det kommer konret til spørsmålet så kan eg dessverre si veldig lite. Eg har enda ikke spilt på den(har ingen konsoller atm) og bildemessig er eg ikke så veldig kresen. Eg kan skille mellom to tvapparater hvor den ene har godt sortnivå og hvor den andre har et svært dårlig sortnivå. Uten noe å sammenligne ved siden av så er eg ikke missfornøyd med sortnivået i denne.

Håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar

Eg mener den absolutt er verdt prisen. Men eg har kanskje andre kriterier en deg og er kanskje ikke like kresen. Hovedbruken min er TV(digital parabol) og film(DVD av varierende kvalitet med filmer tilbake til 80-tallet). Min 37" kostet 6998 på Elkjøp tidligere denne måneden. Kan vel regnes som et impulskjøp så eg hadde ikke tid til å vurdere den opp mot andre hverken før eller etter, men eg er ikke skuffet.

Eg vil anbefale deg å ta en tur til en Elkjøp butikk. Eg har vært innom flere i ettertid og alle som en hadde en eller annen utgave av ?LG3000-serien(32LG3000, 37LG3000 og 42LG3000 er de eg har sett).

Når den stod i butikken stod den ved siden av en 37" plasma tv til 2k mer. Forskjellen mellom disse når det gjelder bildet var at plasmaen var at bildet i butikken var langt mer fargerikt og hadde sterkere farger. Selv om eg kanskje tror plasma er litt bedre der så mistenkte eg selgeren for å ha justert opp fargene på plasmaen og ned på de billigere skjermene. Derfor falt valget på den som smakte best i forhold til pris og hadde de rette tilkoblingene(og ikke minst fornuftig plassering av disse).

Lenke til kommentar

LG3000 er mye bere enn enn de billige samsungene på vanlig analoge kilder! Svært mye støy i billig TV'ne til samsung!

Til vanlig husmannsbruk ville jeg uten tvil valgt LG.

Liker også best fargene som LG'n gir!

På samsung er de svært viktig at du har veldig gode kabler og innsignal.

Lenke til kommentar

da luker jeg bort samung. har nokk forstyrrelser i mitt gamle lg 5.1 hjemmekino tilkoblet til en SAMSUNG viasat tuner som konstant kødder til lyden.:p

32lg3000 virker fristende. lyst på å kjøpe 32lg6000 MEN da må jeg spare til 1,feb for å så bestille på nett.

Er det verdt ventingen? er den veldig mye bedre? den koster 1000 kr mer.

på netonnet koster 32lg3000 4 360,- pluss frakt på 179 som servicepakke. eller 499 på døra.

Er lærling, har lite å rutte med pga iphone oppsigelsesgebyr og lav månedslønn. er lg326000 VELDIG mye bedre?

Lenke til kommentar

har skjønt det, men verdt å vente over 1 mnd på å bestille? Vet jo tross alt ikke hvor lenge prisene vil holde seg da levrandørne har sakt prisene vil stige på alle varer i elektroindustrien pga lav kronekurs. Pga det står jeg nå melom å bestille en 32lg3000 eller vente 1 mnd og bestille 32lg6000

edit: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=104216#

5298 er kanskje greit. men må få lånt penger da jeg regnet med 4500 på den andre:P burde ikke bli for hardt det

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

har du sett den i bruk?

jeg jobber på elektrobutikk og alle levrandører nesten har raportert om prisøkning pga lav kronekurs så regner med det gjelder alle andre å:p

lg6000 ser veldig fristende ut ja;) litt rar utseendet men skal mase på foreldrene mine om jeg kan få lånt noen hundrelapper så jeg får denne før tilbudet er over. sett denne koster mye mer andre steder:)

Vil denne takle scart fra tuner bra? skal skaffe meg en hd tuner men ikke før om noen mnd.

edit: leste utlanske tester om 32lg6000 og de sier bildet henger etter på raske bevegelser:O det er jo ikke bra til spilling da?

"spite being a 100Hz design, the set also struggles to handle rapid movement. Off-air performance through the digital tuner is passable, but images do err on the soft side."

edit 2: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348321 denne bedre?

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Har hatt mange TV'r i det billige segmentet utstilt men det er SVÆRT få i denne prisklassen som klarer å matche LG3000 på bildekvalitet.

Bare vær oppmerksom på at LG6000 serien ikke har 100hz eller full HD på 32"

Philips sine TV'r er i det billige segmenet er svært oppskrytt! må opp i 7 eller 9 serien for at de skal være noe å titte på. Philips har heller ikke VGA inngang på sine billige TV'r

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...