tmaalen Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 På skolen min ligger tempraturet i klasseromet (på vinteren) på ca 16 grader... Er ikke det ganske kalt med tanke på at vi sitter i ro og skriver i bøkene våres? Vi prøver å få skolen til å gjøre noe med det, men enda har det ikke skjedd noe... Noen sitter tilogmed med bobblejakkene deres inne i klassen. Finnes det en lov eller noe sånt som sier minste tempraturen på et kontor eller klasserom? Har hørt noe om at det skal finnes en minste tempratur når man sitter i ro hele tiden...? Hadde vert kjempe fint om noen kan hjelpe meg, så det kanskje blir litt fart på varmen snart.... Lenke til kommentar
jarah Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei. Du skal ha rett til og forlate klasserommet om temperaturen er under 19 grader. Lovlig temperator i et klasserom er 19-26 grader. - Dette gjelder OGSÅ for lærere, så i grunnen skal de har rett til og forlate de og. God jul! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det skal finnes en lov om dette, men er litt usikker på hva grensene er. Men jeg er enig i at 16 grader er altfor kaldt Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tror ikke det finnes en bestemt lov. Men sitat fra denne siden: http://www.innemiljo.net/index.asp?G=1295&P=1803 "Det er ikke noen lovhjemlet og presis minimumstemperatur. Lover og forskrifter med veiledninger bruker ord som "tilfredsstillende" og "forsvarlig" osv uten å angi noen øvre og nedre grense for dette i formuleringen av selve loven. Men - det henvises til andre viktige dokumenter: Ved å bruke lover, forskrifter og veiledninger samlet, kan elevene og lærere kreve en temperatur over 18oC i klasserom for stillesittende arbeid." Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 altså, har du ikke hørt om energisparing? å senke temperaturen så mye i forhold til normalt er knallbra for miljøet osv. faens miljøværnere! fryser jeg og, i auditoriene på NTNU Lenke til kommentar
tmaalen Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Tusen tusen takk for hjelpen alle sammen!! skal snakke mer med lærerne og ta det opp i elevrådet! dette kommer til å bli til stor hjelp!! TAKK!! Lenke til kommentar
jarah Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tror ikke det finnes en bestemt lov. Men sitat fra denne siden: http://www.innemiljo.net/index.asp?G=1295&P=1803 "Det er ikke noen lovhjemlet og presis minimumstemperatur. Lover og forskrifter med veiledninger bruker ord som "tilfredsstillende" og "forsvarlig" osv uten å angi noen øvre og nedre grense for dette i formuleringen av selve loven. Men - det henvises til andre viktige dokumenter: Ved å bruke lover, forskrifter og veiledninger samlet, kan elevene og lærere kreve en temperatur over 18oC i klasserom for stillesittende arbeid." Tilfredsstillende temperatur er 19 til 26 grader. Forsvarlig temperatur går under det samme som førstnevnte. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fint om du kan grave opp en kilde på det, ellers kan jeg starte å hevde at tilfredstillende temperatur kun er 30 til 35 grader, like bastant som du. Lenke til kommentar
ladiram Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fint om du kan grave opp en kilde på det, ellers kan jeg starte å hevde at tilfredstillende temperatur kun er 30 til 35 grader, like bastant som du. Oppgravd kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå